Csörgős KTM
Nemrég vásároltam egy KTM525 EXC-t. 2004-es és 5200 km van benne. Az olajat, szűröket kicseréltem, de a motornak még csörgös hangja van. Szelephézagot hogyan kell állítani hidegen vagy melegen, és mekkora hézagnak kéne lenni?
Szia Gabesz!
A KTM-ek versenymotorok, ahol a kis lendtömeg biztosítja a gyors felpörgést és a jó reakciókat a gázmarkolat elforgatására, ezt biztos érezted is. Ennek a hátulütője az egyenetlen alapjárat, aminek során a kuplungkosár és a váltó olyan hangot ad, ami szokatlan az utcai motorokhoz szokott fülnek.
A szelephézagokat mind a kipufogó, mind a szívó oldalon, egyaránt 0,12 mm-re kell állítani, és teljesen hideg motornál kell ellenőrizni. A csörgős hangot pedig vizsgáltasd meg egy olyan emberrel, aki tapasztalt ezekkel a motorokkal kapcsolatban, vagy hasonlítsátok össze másik KTM-mel.
Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.