no

Lehörög a Szimó

2007.02.05. 10:25

Van egy Simson S51-em, és már jóideje teljes gáznál vagy nagyobb terhelésnél lehörög. Nem szaggat, ha ráhúzom a szívatót megjavul. Gondoltam, keveset kap. Kipróbáltam több féle fúvókát (60-tól 72-ig, gyári 67-es van benne most ismét), meg tűállást, de ugyanazt csinálta. Volt már másik karburátor, új gyertya, azzal az első leállításig jó volt. Utána megint ugyanazt csinált. Gyertya Brisk n12, n14, de egyik sem vált be. Kompresszió szerintem jó (hidegben is könnyen indul). Főleg azóta csinálja ezt, mióta meg szűnt a 95K, és otthon keverem be a benzint Arol 2T-vel. Ezzel is kipróbáltam több féle keverési arányt, de mindig ugyanaz volt. Gondolkoztam már, hogy más olajat kéne használni, de fölöslegesnek tartok drágább félszintetikusat venni. Gondoltam még az időjárásra is, de most hidegben is ugyanazt csinálja. Légszürő és kipufógó tiszta. Teljesen tanácstalan vagyok, köszi a segítséget előre is.

Kedves Lajos!

Az ilyen jellgű problémákra nagyon nehéz elmondás alapján, helyszíni diagnosztika nélkül érdemben mondani valamit, mert nagyon sok dolog okozhatja a leírt problémát. Ha feltételezzük, hogy amiket ellenőriztél és kicseréltél az rendben van, én egy teljes karburátor szétszedéssel kezdeném. A karburátor teljes testét szétszedés után vízkőoldóba tenném egy napra. Ez segít kioldani a kisebb furatokból is a belerakódott üledéket, a benzinből esetlegesen kiváló csapadékokat.

Amikor lent a karburátor, ellenőrizd ismét a tűszelepet is, mert gyanús az elmondásod alapján, hogy a motor nem kap elég benzint, és ez lehet, hogy a tűszelep miatt van. Ellenőrizd a benzinszintet is, valamint azt is, hogy a benzincsap rendesen átfolyik-e, nem csak nagyon lassan engedi a benzint. Lehetséges, hogy az otthon kevert benzinnel került valami kosz a tankba. Ha ezek mind rendben vannak, akkor nézd meg a gyertyahézagot. Előfordulhat, hogy a nagy hézag miatt kedvezőtlen esetben nincs szikra. A gyújtórendszer, mint utolsó lehetőség szerepel, mert majdnem biztosra veszem, hogy ez tüzelőanyag-ellátási probléma.

Mesélj, mi fáj?

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.