no

Szeretnék váltani

2007.02.14. 11:10

Nekem egy 50 cm3-es enduróm van, és tavasszal szeretném egy 125-ös krosszmotorra cserélni. Arra lennék kíváncsi, hogy egy kétütemű krosszmotor milyen gondokkal jár a dugócserén kívül, hogy milyen gyakorisággal kell szervizelni, és hogy ez pénzbe mennyit is jelent. Eléggé meg vagyok ijedve, mert már hallottam ilyet is: "a kétütemű krosszmotor egy pénztemető" a 10 liter feletti fogyasztásról már nem is beszélve.

Kedves Laci!

Az 50 cm 3-es enduró lecserélése krosszmotorra valóban sok gondolatot felvet. Az egyik az, hogy a krosszmotor nem használható utcán, csak zárt versenypályán. A krosszmotor versenymotor, ahol a versenyen való eredményes szerepelés alá van rendelve minden egyébnek, így fenntartása drágább, alkatrészei maximális teljesítményre vannak méretezve és a tartósság nem elsődleges szempont.

Beállításokra érzékeny, gyakran a hőfok függvényében karburálni kell, mert a rossz karburálás hamar végzetes motorkárhoz vezet. Természetesen a fogyasztása is magasabb, mint egy utcai, mérsékeltebb terepmotornak, de nem is méri senki 100 km-re vetítve, hiszen csak egy futamot kell kibírnija egy tank benzinnel.

Azzal is számolj, hogy a használt motor megvétele rizikós, a szakszerű felújítás pedig drága, sajnos tapasztalatból mondom, hogy kevesen újítják fel szakszerűen, ha eladásra kerül a krosszmotort. Elsősorban azt kell eldöntened, hogy mire szeretnéd használni és annak függvényében kell a döntést meghoznod. A versenymotor versenypályára való.

Mesélj, mi fáj?

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.