Szeretnék váltani
Nekem egy 50 cm3-es enduróm van, és tavasszal szeretném egy 125-ös krosszmotorra cserélni. Arra lennék kíváncsi, hogy egy kétütemű krosszmotor milyen gondokkal jár a dugócserén kívül, hogy milyen gyakorisággal kell szervizelni, és hogy ez pénzbe mennyit is jelent. Eléggé meg vagyok ijedve, mert már hallottam ilyet is: "a kétütemű krosszmotor egy pénztemető" a 10 liter feletti fogyasztásról már nem is beszélve.
Kedves Laci!
Az 50 cm 3-es enduró lecserélése krosszmotorra valóban sok gondolatot felvet. Az egyik az, hogy a krosszmotor nem használható utcán, csak zárt versenypályán. A krosszmotor versenymotor, ahol a versenyen való eredményes szerepelés alá van rendelve minden egyébnek, így fenntartása drágább, alkatrészei maximális teljesítményre vannak méretezve és a tartósság nem elsődleges szempont.
Beállításokra érzékeny, gyakran a hőfok függvényében karburálni kell, mert a rossz karburálás hamar végzetes motorkárhoz vezet. Természetesen a fogyasztása is magasabb, mint egy utcai, mérsékeltebb terepmotornak, de nem is méri senki 100 km-re vetítve, hiszen csak egy futamot kell kibírnija egy tank benzinnel.
Azzal is számolj, hogy a használt motor megvétele rizikós, a szakszerű felújítás pedig drága, sajnos tapasztalatból mondom, hogy kevesen újítják fel szakszerűen, ha eladásra kerül a krosszmotort. Elsősorban azt kell eldöntened, hogy mire szeretnéd használni és annak függvényében kell a döntést meghoznod. A versenymotor versenypályára való.
Mesélj, mi fáj?
Írd meg
emailben
motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és
mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el
többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod.
Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos
módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni
a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor
természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj
szakszervizhez.