Alkatrész öreg motorhoz

2007.03.01. 11:07
Használt motorkerékpárt szeretnék vásárolni és ezzel kapcsolatban kérném tisztelettel a véleményét. A választott típus egy régi 1980-as Suzuki GS 750-es gép. Tisztában vagyok vele, hogy egy efféle motor karbantartásigényesebb, mint fiatalabb kollégái. A kérdésem, hogy mennyire lehet ezekhez (új) alkatrészeket kapni, és kb. milyen áron? A félelmem az, hogy pl. egy hengerfejtömítésért vagy szelepszárszimmeringért le kell járnom a lábam, vagy várnom kell rá hetekig. Mennyire bajos ezen típus karbantartása? A vásárlásnál mire figyejek nagyon oda? (jellemző hibák, stb.) Tudom, hogy a kérdéseim nem teljesen szokványosak, de nagyon örülnék ha informálna.

Kedves Tamás!

Nagyon sokan keresnek meg hasonló kérdéssel, általánosságban válaszolok, talán sok motoros társunknak hasznos lehet. Ezen motorok használt piaci értéke olyan magasságban mozog, hogy a nagyobb alkatrészek összemérhetők a teljes motor árával. Következésképpen ilyen alkatrészeket a márkakereskedések nem tartanak raktáron, mert szinte senki nem vesz, hanem otthon, olcsó műhelyben olcsón, néha szakszerűtlenül javíttatja, amíg lehetséges. Elméletileg az európai piacra gyártott modellekhez rendelhetők alkatrészek és hasonlóan az új motorok alkatrészeihez, viszonylag rövid idő alatt meg is érkeznek. A kopó alkatrészek szinte azonnal rendelkezésre állnak, az említett szelepszárszimmering is biztos beszerezhető könnyen, néha más típus azonos szelepszár vastagságú modelljének szimmeringje megfelel, a hengerfej tömítés pedig legyártatható. A vásárlásnál az általános állapot a lényeges, ilyen korú motor futásteljesítménye már nem megállapítható, nézze meg, hogy hidegindításkor nem füstöl-e, üzemmelegen nem kopog-e, nem csapágyas-e a motor. Sajnos akárki nézi meg, akármilyen hozzáértő és járatos a típusban az illető, az ilyen korú használt motor vásárlása kockázattal jár.

Mesélj, mi fáj?

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.