no

Kicsit vagy nagyot?

2007.03.20. 09:21

Személyes jellegű kérdés lesz a következő: nagy álmom egy Hyosung GT650 Naked motor. Még sosem motoroztam, csak tavaly megszereztem a jogsit. A kereskedő nagyon jó fej volt, és ő lebeszélt engem, mint kezdő motorost a 650-ről, és azt javasolta, hogy 250-est válasszak inkább. Mindkét motor V2-es, tehát nyomatékban nincs hiány. Valószínűleg. Ugyanis sajnos nincs lehetőségem kipróbálni.

Honda CBF500-ason tanultam, és nagyon élveztem, kezes gépnek éreztem. A kereskedő azt mondta, hogy ő nem akar lebeszélni a GT650-ről, de ő mindenképpen azt javasolja, hogy ha Hyosungot szeretnék, akkor inkább legyen 250, mert a 650 köbcentis V2-es lényegesen morcosabb gép, mint a sorkettes CBF. A kereskedő azt mondta, hogy kis közelítéssel a 250-esen ugyanazt érezhetem, mint a CBF500-ason (hozzátette, hogy jó, azért nem teljesen...). Tudom, ezek szubjektív dolgok, de én kíváncsi vagyok a véleményedre, és kérlek, ne azt írd, hogy "nekem kell tudnom, hiszen én fogom vezetni", hanem az érdekel, hogy te hogy állsz hozzá. Még egyszer mondom: kipróbálni sajnos jelenleg nem tudom a 250-est.

Kedves Tamás!

Csak azért írom le a szubjektív véleményemet, mert ezt külön kérted. Egyébként tényleg azt gondolom, hogy mindenkinek magának kell ilyen esetekben dönteni, mert azon a motoron fogjuk magunkat jól érezni, ami nekünk tetszik, nem azon, amit a barátunk, szomszédunk vagy kereskedőnk jónak tart.

Én a nagyobb lökettérfogatú mellett döntenék, mert a nagyobb motor karakterisztikája barátságosabb, nem kell állandóan pörgetni és nyugodtabb motorozást enged. Hiába lehet a kicsiből is kihozni a nagyobb menetteljesítményt, a kisebb motor keményebben fog dolgozni, nagyobb lesz az elhasználódása, kisebb az élettartama.

Ami pediig a motorok agresszivitását illeti: az utcai motorok nem agresszívek, még a nagyobb lökettérfogatúak sem. Ha a vezető tud felelősen gondolkodni és ésszel részt venni a közlekedésben, akkor erős és sportos motorral is tud lassan és biztonságosan közlekedni. A pénz nagy úr, de megítélésem szerint egy nagyobb lökettérfogatú motorral boldogabb lennél, pláne hosszabb távon, ezért talán jobb befektetés is.

Mesélj, mi fáj?

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.