Hayabusa kontra ZZR1400
Új motort szeretnék venni, többnyire túrázásra. Mivel a sportmotorok tetszenek, így a Suzuki Hayabusa és a Kawasaki ZZR-1400 jöhet szóba. A tesztek alapján a ZZR-1400 tetszett meg jobban. A Hayabusa a fékek és a kezelhetősége miatt kapott rossz pontokat. De ezek a problémák, pl.: a fékek adagolhatósága a hétköznapi használat során mennyire érződnek? Észrevehető a különbség? ZZR-ről mit gondolsz? Az árkülönbség tényleg ennyivel jobb motort takar? Hosszútávra melyik éri meg jobban sportos túrázóknak?
Kedves Attila!
Neked is azt tudom tanácsolni, hogy próbálj a motorokkal valami módon egy próbautat tenni. A tesztek, a barátok véleménye, az internetes levelezőlistások véleménye az ő szemszögükből minősíti a motort, viszont használni te fogod, te fogsz vele túrázni, az kell, hogy neked tetsszen, neked legyen kényelmes és örömteli vele motorozás.
Lehet, hogy a tesztelő azt érezte, hogy a fék adagolhatósága nem jó, de te meg azt fogod érezni, hogy bátran lehet vizes úton is erősen fékezni, nem csúszik meg a kerék, nem túl érzékeny a fék, utassal is tudsz óvatosan fékezni, a mögötted ülő nem fejel meg azonnal. Ami az egyik embernek előny, a másiknak hátrány lehet és ez persze fordítva is igaz. Olyan motor nincs, ami Európában forgalomba helyezhető, de a féke nem teljesíti az előírásokat. Az pedig pl. hogy a fék milyen karakterű, leginkább ízlés dolga.
Mesélj, mi fáj?
Írd meg
emailben
motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és
mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el
többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod.
Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos
módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni
a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor
természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj
szakszervizhez.