no

Nem akarlak megijeszteni

2007.03.29. 09:25

650-es, kéthengeres, karburátoros Moto Guzzim van. Sajnos a motor egyik hengere hihetetlen gyorsasággal megeszi a gyújtógyertyát. A gyertya nagyon lucskos. Hidegen nehezen indul, az egyik kipufogóból kékes füst jön, de ez 2-3 perc elteltével megszűnik. Mintha enné az olajat, de ez nem valószínű, mert 7000 km van a motorban.

Kedves Tamás!

A leírtak alapján természetesen nem lehet pontos diagnosztikát felállítani, megijeszteni sem akarlak semmivel. A hidegen füstölve beinduló motor nem biztos, hogy kopott, lehet, hogy az olajlehúzó gyűrű pozíciója nem tökéletes. Sajnos azt sem zárhatjuk ki, hogy törött, azonban akkor melegen sem szűnne meg a füstölés. Ezzel összefügg, hogy a gyertya benedvesedik, mert a bekerült kenőanyagot nem tudja elégetni, és a gyertyára rakódik.

Az is elképzelhető, hogy a szelepszárak tömítettsége rossz, és a hengerfejből kerül olaj az égéstérbe. Hosszabb motorfék után ismét gázt adva ilyenkor kékes füst jön ki a kipufogón, ez tipikus jele a rosszul tömített szelepszárnak. A hengerteljesítmény- vagy veszteségmérés is sokat elmondana egy szakember számára a hibáról.

Mesélj, mi fáj?

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.