Hiányzó alátét

2007.04.19. 15:15
Egy K03-as Suzuki GSX-R600 tulajdonosa vagyok. A következő problémám merült fel a motorral: A bal első tárcsaféken (ahol össze van fogatva a két elem) az alátét kiesett, ezáltal mozog a tárcsa. Bevittem a gépet egy márkaszervizbe, ahol azt mondták "nem vészes". Mivel mégiscsak fékről van szó, én nem fogadom el ezt az álláspontot. Én mindenképpen a javítás mellett vagyok, de ha egy mód van rá, szeretném elkerülni az igen költséges féktárcsacserét. Szeretném kikérni a véleményed, hogy ettől a hibától függetlenül nyugodtan használjam a motort, vagy javítassam-e meg, illetve ha a javítás mellett vagy, akkor légy szíves ajánlj egy jó szervizt.

Kedves Péter!

Igazad van, a fék biztonsági berendezés, nem érdemes vele kockáztatni. Ez az alátét, amit jelzel az úszó tárcsa oldalirányú játékát állítja be, és abban igaza van a szerviznek, hogy a rögzítő stiftek/hengerek, amelyek az úszótárcsát a tárcsa fix részéhez fogják nem ebben az irányban vannak terhelve, és az erősségükhöz semmi köze az alátétnek, azonban a tárcsa oldalirányú elmozdulását az alátét korlátozza. Ha a tárcsa oldalirányban többet el tud mozdulni (még kiesik pár alátét) akkor az oldaljátéka úgy meg tud növekedni, hogy egy menet közbeni rezonancia miatt a betéteket “visszapofozza” a nyeregben, és fékezéskor jó esetben mélyen fog a fék, rosszabb esetben kettőt is rá kell markolni, mire felkeményedik. Ez viszont közvetlen balesetveszélyt okoz. Én mindig azt szoktam mondani, hogy ami gyárilag ott van, annak oka van, bármilyen gyári alkatrész elhagyása biztos, hogy valamilyen módon hiányzik, úgyhogy azt javaslom, hogy próbálj megoldást keresni erre a dologra.

Mesélj, mi fáj?

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.