Kettőből egy. Gyújtás vagy benzin?

2007.05.26. 18:33
Kedves Motordoktor!

Az 1998-as Suzuki VS1400 Intruderem tavaly óta a következő "dolgokat" produkálja:
Szabálytalan időközönként leáll a hátsó henger. Menet közben, ha ilyenkor ráhúzom a gázt kicsit jobban, akkor fölveszi a túrát és kis idő után minden ok lesz.
Alapjáraton is elő szokott fordulni, de magától rendbe jön. Egy ilyen eset után kivettem a gyertyát és teljesen kormos volt.
A gyújtáselektronikára vagy a trafóra gyanakszom, de kíváncsi vagyok a véleményedre.

Üdvözlettel
Berecz István

Kedves István!

A kormosság valóban arra utal, hogy a hengerben nem jó az égés, ami vagy a keverékképzés problémája (túl dús a keverék) vagy pedig a gyújtásrendszer problémája (néha nem gyújtja meg a benzin levegő keveréket). Ez utóbbi esetben lehetséges, hogy a trafó, pipa, vagy egyéb elektromos rendszer okozza a hibát, néha apró, olcsó alkatrész átmeneti ellenálása is okozhatja, hogy a gyertya nem gyújtja be a keveréket. Ezt sajnos elősegíti, ha a henger karburátora kicsit dús keveréket állít elő, mondjuk a tűszelep nem zár tökéletesen és a benzinszint néha, vagy mindig magasabb.
Ezeket azért írtam le, mert a henger leállás lehetséges, hogy több dolog eredménye, az egyik csak elősegíti a másikat. A hiba pontos megtalálása, diagnosztikája azonban leginkább csak helyszínen lehetséges, ezek csak amolyan gondolatébresztő megjegyzések.

Mesélj, mi fáj?

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.