Kettőből egy. Gyújtás vagy benzin?
Kedves Motordoktor!
Az 1998-as Suzuki VS1400 Intruderem tavaly óta a következő "dolgokat" produkálja:
Szabálytalan időközönként leáll a hátsó henger. Menet közben, ha ilyenkor ráhúzom a gázt kicsit jobban, akkor fölveszi a túrát és kis idő után minden ok lesz.
Alapjáraton is elő szokott fordulni, de magától rendbe jön. Egy ilyen eset után kivettem a gyertyát és teljesen kormos volt.
A gyújtáselektronikára vagy a trafóra gyanakszom, de kíváncsi vagyok a véleményedre.
Üdvözlettel
Berecz István
Kedves István!
A kormosság valóban arra utal, hogy a hengerben nem jó az égés,
ami vagy a keverékképzés problémája (túl dús a keverék) vagy pedig a
gyújtásrendszer problémája (néha nem gyújtja meg a benzin levegő
keveréket). Ez utóbbi esetben lehetséges, hogy a trafó, pipa, vagy
egyéb elektromos rendszer okozza a hibát, néha apró, olcsó alkatrész
átmeneti ellenálása is okozhatja, hogy a gyertya nem gyújtja be a
keveréket. Ezt sajnos elősegíti, ha a henger karburátora kicsit dús
keveréket állít elő, mondjuk a tűszelep nem zár tökéletesen és a
benzinszint néha, vagy mindig magasabb.
Ezeket azért írtam le, mert a henger leállás lehetséges, hogy
több dolog eredménye, az egyik csak elősegíti a másikat. A hiba pontos
megtalálása, diagnosztikája azonban leginkább csak helyszínen
lehetséges, ezek csak amolyan gondolatébresztő megjegyzések.
Mesélj, mi fáj?
Írd meg
emailben
motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és
mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el
többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod.
Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos
módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni
a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor
természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj
szakszervizhez.