Stigmata, olajkönny a blokkon
Üdv!
Novemberben vettem egy Suzuki SV 1000S K6-os motort, amivel nagyon meg vagyok elégedve. Az utóbbi időben azonban az első henger külső falán, a blokkal való találkozásnál észrevettem hogy valahonnan kis mennyiségben szivárogtatja az olajat. Olajfogyást nem tapasztaltam a motornál és igazából alatta sem vettem észre foltokat, de azért kissé zavarónak tartom ezt egy olyan motornál amiben 2000 km van. Szerinted mit kellene tennem? Mivel még garanciális, vigyem vissza a márkaszervizbe?
Válaszodat előre is köszönöm! Baum
Kedves Baum!
Mindenképpen azt javasolom, hogy vidd vissza a garanciális motort
a szervizbe, azonban innen már nem olyan egyszerű a helyzet.
Bizonyos tipusok szervizfüzete eleve kizárja az olyan jellegű
probléma garanciában történő javítását amely tisztán esztétikai
jellegű, sem a működést, sem a megbízhatóságot nem befolyásolja (persze
nem fényezési hibáról, festék lepattogás esztétikai hibájáról
beszélünk). Egy kis olaj könnyezés, egy kis olajpára nem indokolja,
hogy az egész motort szétborítsuk, pláne, ha az olajszintet ez nem is
csökkenti észrevehetően.
Az olajfolyás mértéke természetesen nagyon nem mindegy, de sajnos
ennek eldöntése, hogy javítást igényel vagy nem, a márkaszerviz
feladata.
Tapasztalatom az, hogy a szervizekkel szót lehet érteni egy
garanciális motor esetében, mondd el nekik, hogy ez téged zavar, biztos
találtok megoldást.
Mesélj, mi fáj?
Írd meg
emailben
motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és
mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el
többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod.
Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos
módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni
a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor
természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj
szakszervizhez.