Stigmata, olajkönny a blokkon

2007.05.30. 08:40
Üdv!

Novemberben vettem egy Suzuki SV 1000S K6-os motort, amivel nagyon meg vagyok elégedve. Az utóbbi időben azonban az első henger külső falán, a blokkal való találkozásnál észrevettem hogy valahonnan kis mennyiségben szivárogtatja az olajat. Olajfogyást nem tapasztaltam a motornál és igazából alatta sem vettem észre foltokat, de azért kissé zavarónak tartom ezt egy olyan motornál amiben 2000 km van. Szerinted mit kellene tennem? Mivel még garanciális, vigyem vissza a márkaszervizbe?

Válaszodat előre is köszönöm! Baum

Kedves Baum!

Mindenképpen azt javasolom, hogy vidd vissza a garanciális motort a szervizbe, azonban innen már nem olyan egyszerű a helyzet.
Bizonyos tipusok szervizfüzete eleve kizárja az olyan jellegű probléma garanciában történő javítását amely tisztán esztétikai jellegű, sem a működést, sem a megbízhatóságot nem befolyásolja (persze nem fényezési hibáról, festék lepattogás esztétikai hibájáról beszélünk). Egy kis olaj könnyezés, egy kis olajpára nem indokolja, hogy az egész motort szétborítsuk, pláne, ha az olajszintet ez nem is csökkenti észrevehetően.
Az olajfolyás mértéke természetesen nagyon nem mindegy, de sajnos ennek eldöntése, hogy javítást igényel vagy nem, a márkaszerviz feladata.
Tapasztalatom az, hogy a szervizekkel szót lehet érteni egy garanciális motor esetében, mondd el nekik, hogy ez téged zavar, biztos találtok megoldást.

Mesélj, mi fáj?

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.