Karcos dugó jó dugó?
A 29.000 km-t futott Ducati Monster 600 motorom dugattyúin, annak a csapszegre merőleges palástjain mindkét oldalon komoly karcosodás mutatkozik. A szakszerviz átmeneti olajhiányra tippel. A karcok olyanok, hogy körömmel igen, de ujjbeggyel nem érezhetőek. Tehát elég rosszul néz ki.
A dugattyúpalást azonban nincs átégve (átfújás), enyhe barna foltok is csak a dugattyú felső gyűrű feletti palást részén láthatóak, a motor a hozzá illő erőben van, jól indul, nincs jellegzetes kalimpáló zaja a dugattyúnak, nem látni füstöt a dobból. Olajfogyasztása max. 0,5 liter 5000 km-enként.
Mivel a dugószett-csere és járulékai a 30.000 km-es szervizzel együtt már irreális összeg lenne a motor értékéhez képest (2000 évjárat) a kérdés, hogy visszaépíttethetem-e a sérült, de feltételezhetően méreten lévő palásttal és gyűrűkkel rendelkező eredeti dugattyúszettet.
Kedves Péter!
Az ilyen jellegű karcok lehetnek a motorba bekerülő portól is és
addig nincs igazán jelentősége, amíg a dugattyú palástja biztosítja a
dugattyúnak a pontos megvezetést, tehát a dugattyú mérettűrésen belül
van. Ha a szoknya kopottá kezd válni, akkor a billegéstől alapjáraton
jellegzetes zakatoló hangot adnak ezek a relatíve nagy furatú motorok.
Én azt mondom, ha a dugó méreten van, akkor függetlenül a
karcoktól, visszaépíthető, nem fog semmilyen problémát okozni.
Mesélj, mi fáj?
Írd meg
emailben
motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és
mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el
többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod.
Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos
módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni
a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor
természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj
szakszervizhez.