Elfogyott az áram, aztán meg kihagy a gyújtás

2007.06.14. 07:31
Hello Doktor!

Két problémával fordulok hozzád. Nemrég (2007.05.20) vettem egy Suzuki GSX-R 400-ast (1996-os évjárat). Miskolcról hoztam haza lábon és valószínűleg rossz a fesz-szabályzó mert Hatvannál teljesen lemerült az akku. Lehet, hogy a töltéshiány miatt rángat a motor 2000-6000 között? Nem mindig, de elég sokszor. Nehezen szenvedi túl magát a tartományon. Utána megy, ahogy kell neki.

A másik problémám a magas fordulaton jelentkező feketés füst. Ez, ha jól tudom benzin. Nem égeti el? Ettől lehet 9-10 L-es fogyasztásom (kb. 6000-es fordulat 90-100Km/h országút) ?

Válaszodat előre is köszönöm.
T. Béla

Kedves Béla!

Ha lemerült az akkumulátor menet közben, akkor elképzelhető, hogy rossz a feszültség szabályzó, de még valószínűbb, hogy a töltéssel van valami baj, ami akár csak egy rossz érintkezés, akár a töltőtekercs zárlata is lehet. Ha a feszültség alacsony, az okozhat gyújtás kimaradást és rángatást is, de akkor az egész fordulatszám tartományban. A 2000-6000 közötti rángatás talán valami karburálási hiba, a magas fogyasztás és a sötét füst is erre utal. Én a karburátor környékén kezdeném a rángatás megoldását, de természetesen a töltést is meg kell vizsgálni.

Mesélj, mi fáj?

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.