Elfogyott az áram, aztán meg kihagy a gyújtás
Hello Doktor!
Két problémával fordulok hozzád. Nemrég (2007.05.20) vettem egy Suzuki GSX-R 400-ast (1996-os évjárat). Miskolcról hoztam haza lábon és valószínűleg rossz a fesz-szabályzó mert Hatvannál teljesen lemerült az akku. Lehet, hogy a töltéshiány miatt rángat a motor 2000-6000 között? Nem mindig, de elég sokszor. Nehezen szenvedi túl magát a tartományon. Utána megy, ahogy kell neki.
A másik problémám a magas fordulaton jelentkező feketés füst. Ez, ha jól tudom benzin. Nem égeti el? Ettől lehet 9-10 L-es fogyasztásom (kb. 6000-es fordulat 90-100Km/h országút) ?
Válaszodat előre is köszönöm.
T. Béla
Kedves Béla!
Ha lemerült az akkumulátor menet közben, akkor elképzelhető, hogy
rossz a feszültség szabályzó, de még valószínűbb, hogy a töltéssel van
valami baj, ami akár csak egy rossz érintkezés, akár a töltőtekercs
zárlata is lehet. Ha a feszültség alacsony, az okozhat gyújtás
kimaradást és rángatást is, de akkor az egész fordulatszám
tartományban. A 2000-6000 közötti rángatás talán valami karburálási
hiba, a magas fogyasztás és a sötét füst is erre utal. Én a karburátor
környékén kezdeném a rángatás megoldását, de természetesen a töltést is
meg kell vizsgálni.
Mesélj, mi fáj?
Írd meg
emailben
motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és
mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el
többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod.
Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos
módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni
a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor
természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj
szakszervizhez.