Állott víz, állott olaj... számít ez?
Hello Doki!
Sajnos tavaly elég kevés időm jutott motorozni, az utolsó olajcsere óta alig 4000 km-t. A csereintervallum elvileg 12e km, illetve évente (CBR600F). Az olaj színe még mindig aranysárga, mintha csak tegnap cseréltem volna le, de időközben eltelt majdnem egy év. Muszáj lecserélni ilyen esetben is? A motor egyáltalán nem fogyasztja az olajat egyébként. Mi lenne, ha kivárnám a 12 ezret és csak akkor cserélném le, kb. a szezon végén?
Lajos
Kedves Lajos!
A gyártók általában futott kilométerben, illetve időben
határozzák meg az olajcsere intervallumot, mert az olaj a motorban
állva is savasodik, degradálódik. A legelterjedtebb az egy év
csereidőszak megjelölés, de nagyobb olajtöltetű járműveknél (autók) a
két év sem ritka. Én azt javasolom, amennyiben az olaj tényleg
aranysárga, kevésbé szennyezett, akkor a két év csereintervallum
tartható anélkül, hogy az olaj minőségét, bázikus jellegét elveszítené,
kárt így nem okoz.
Mesélj, mi fáj?
Írd meg
emailben
motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és
mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el
többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod.
Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos
módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni
a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor
természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj
szakszervizhez.