Hová tűnt az olaj?
T. Motordoktor!
Van egy 2005-ös Suzuki DRZ 400 S enduróm. Null-kilométeresen vettem. A technikai leírásában az áll, hogy száraz karteles olajozás. Mit jelent ez pontosan? Kezdetben az olajszintet meg tudtam merni akar pár napos állás után is. Most 7 ezer km körül viszont fél napos állás után nem lehet a szintmérő pálcán olajat látni. Hiba ez?
Tisztelettel,
Monos János
Kedves János!
Ha műszakilag nézzük, akkor a szárazkarteres olajozási rendszer
azt jelenti, hogy a motor kenésére szolgáló kenőolaj nem a motor váltó
vagy forgattyúsházában tárolódik, hanem egy erre kiképzett tartályban,
ami tényleg lehet egy tartály vagy a vázban kiképzett hely.
Ha egészen pontosak szeretnénk lenni, akkor azon motorok, ahol
van külön olajtartály, de az olajszintet a motorblokkban kell megnézni,
azok nem szárazkarteres olajozású motorok, hanem kiegészítő
olajtartállyal rendelkeznek, ami a nagyobb olajtöltet miatt van. Ezek
kombinált rendszerek, egyesítik a szárazkarteres és a hagyományos
olajozási rendszer előnyeit. Ha a szintmérő pálca a tartályon van és
nem jelez szintet akkor lehet, hogy lefolyik az olaj a tartályból a
motorba, ha pedig a szintet a motoron kell ellenőrizni és
alacsony…akkor lehet, hogy valóban kevés az olaj.
Egészen pontosan nem ismerem a DRZ kenési rendszerét, ha a
szintet a vázban lévő olajban kell ellenőrizni, akkor valódi
szárazkarteres és elképzelhető alacsony szint esetén, hogy az olaj
lefolyik….vagy egyszerűen csak alacsony az olajszint.
Mesélj, mi fáj?
Írd meg
emailben
motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és
mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el
többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod.
Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos
módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni
a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor
természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj
szakszervizhez.