Megvan a moci amire a Doki beszélt rá, de...

2007.07.12. 08:29
Kedves Motordoki!

Korábban kérdeztem, hogy 250-es vagy 650-es Hyosungot választanál-e a helyemben. Megoldottam a kérdést: négy hónapig 250-esem volt, most pedig 650-esre cseréltem. Pár kérdésem volna ez utóbbival kapcsolatban.
Picit fura nekem a 650-es. Pl. álló helyzetben egyesbe kapcsoláskor erőteljesen kell bánni vele, különben bereccsen; illetve elég hangos álló helyzetben az egyesbe kapcsolás. Ez miért van? Lassan gurulva nem tesz ilyet.
A másik kérdésem: hidegen járatva (melegítés) elég fura hangok jönnek a blokkból, rettentően idegesítő... Néha egy-egy csattanás, durrogás (ok, szerintem ez utóbbi normális). A csattanás mi lehet? Ilyenkor a fordulatszámon is látni, hogy picit visszaesik, aztán megint jár tovább egyenletesen. Melegen semmi ilyesmit nem tapasztalok, hacsak nem annyit, hogy alapjáraton vissza-visszadurrogást hallok (nem olyan erőset, mint motorfékezésnél).
A gép 0 km-es volt. Szerinted ez üzemszerű működés? Leginkább a csattanás idegesít, amit hidegen produkál. Egyébként könnyen indul, mást nem érzek rajta, ami fura lenne.
A hangok lehet, hogy valamennyire megvoltak a 250-esnél is, csak talán nem volt ennyire feltűnő a kisebb motor miatt? (ez most lehet, hogy nagy butaság volt)

Köszönöm előre is a válaszodat!
Üdv:
Tamás

Kedves Tamás!

Teljesen természetes dolog, hogy a nagyobb teljesítményű, nagyobb lökettérfogatú motorok zajosabbak. Minden alkatrészük nagyobb méretű, nagyobb teljesítményre méretezett és semmi nincs ami jobban csillapítaná a zajt, mint egy kisebb motorban. Egy 50-es négyütemű bámulatosan csendes, egy 600-as pedig zakatol, mint egy traktor, zörög a kuplungja, váltáskor határozottan kattan, stb. Nem tudom azonban így elmondás alapján azt mondani, hogy minden zaj, amit hallasz normális, mert akármi is lehet. Ilyen esetben az a legjobb, ha a szervizben kérdezed meg, ők már hallottak ilyen motort járni, ha esetleg valami rendellenességet találnak, hallanak akkor pedig kijavítják. Okos dolog ilyenkor a munkalapra ráiratni, jelezni, hogy ilyen jellegű hangot hallasz és a munkalapmásolatot megőrizni. Később, ha a szerviz ezt a zajt jónak találta, de mégis erősödik, esetleg hibát okoz, akkor erre a munkalapra még akár garanciaidőn kívül is hivatkozhatsz, hogy jelezted a hibát. Ez a hivatalos szervizeknek egy olyan előnyük, ami nehezen meghatározható pénzben, a kicsit magasabb rezsióradíj ellenére is érdemes odavinni a garanciális motort.

Mesélj, mi fáj?

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.