Ilyen melegben a motor sem akar menni
Tisztelt Motordoktor!
Suzuki 400 Bandit, változó szelepvezérlésű motorom van. Szinte csak városi forgalomban használom. Azt tapasztalom, hogy a nagy 30 fok feletti melegekben sokkal rosszabb a gyorsulása, mint például 15-20 fokos időben. Múltkor kiszedtem a gyertyákat és mindegyik koromfekete volt. Megtisztítottam, majd visszaraktam őket, de a helyzet nem változott! Lehet, hogy a karburátorok környékén kellene keresni a hiba okát? Várom válaszod.
Üdvözlettel: Kurunczi István
Kedves István!
Teljesen természetes, hogy a hőmérséklet növekedésével a levegő
sűrűsége csökken, az adott, a motor által beszívott térfogatban
kevesebb oxigén lesz, következésképpen a benzin kicsit bedúsul, a motor
veszít a teljesítményéből. Ez kiélezettebb, forgósabb motoroknál, mint
pl. a 400–as VC Bandit érezhető is lehet.
A gyertyák sötét színe is erre utal. Megoldás lehet, ha a
keverékcsavaron kicsit betekersz (fél fordulatot) esetleg eggyel kisebb
főfúvókát teszel bele. Nem kell megijedni, a több benzint úgysem tudja
elégetni hatékonyan, a kisebb fúvókával nem lesz kisebb a
teljesítménye, sőt, akár javulhat is a gázreakciója. A jó beállítást a
megfelelő gyertyaképpel is tudod nyugtázni: a gyertya színének inkább
barnásnak kellene lenni, mintsem fekete kormosnak.
Mesélj, mi fáj?
Írd meg
emailben
motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és
mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el
többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod.
Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos
módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni
a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor
természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj
szakszervizhez.