Gyűrűtörés az olaj miatt

2007.07.26. 08:51
Szia Doki!

Kérdésem lenne a mostanában sokat emlegetett olajtémában. Nekem egy Suzuki RG 250 Gammám van, 1988-as modell(GJ21B) 2 éve van nálam,azóta 3-szor volt gyűrűtörésem, utoljára elég nagy kárt csinált (hengerpersely, hajtókarcsapágyak, főtengely). Az a gyanúm hogy az olaj miatt történt. Szerinted milyen olajat érdemes használni ebbe a motorba? Én eddig csak teljesen szintetikus olajakat használtam (Fuchs Titan symix, Igol Propuls, Castrol R2). De többen azt mondták, hogy ezekbe a régi motorokba nem igazán jó a fullsynt olaj. Nagyon fontos lenne, hogy válaszolj, mert most újítattam fel teljesen és nagyon sokba került, nem szeretném ha pár ezer forintos olaj miatt tönkremenne.

Előre is köszönöm a segítségedt:Zool

Kedves Zoli!

Az ilyen jellegű hiba közvetlenül az olajtól csak akkor következik be, ha a motor megragad, vagy egyéb drasztikus dolog történik vele. Gyűrűtörés önmagában nagyon ritkán van olajtól. A régi motorok valóban nem igénylik a drága szintetikus olajokat, azonban, ha az olaj specifikációja és teljesítményszintje megfelel az adott motorhoz, akkor nem árthat neki, hiába szintetikus bázisú az olaj. Sőt, éppen ellenkezőleg: kopásvédelme, termikus stabilitása jobb is a szintetikus olajnak, összeségében jobb a kenőképessége.

Mesélj, mi fáj?

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.