Eltűnt az első csillapítás
Kedves Motordoki!
Ez év tavaszán vettem egy Magnát, mely egy urasági hintóhoz hasonlít a tekintetben, hogy az első kerék csillapítása szinte semminek mondható. Olajat (15-ös) cseréltem, nem változott, szétszedtem, jelentős kopás talán csak az alsó tagban lehet (ezt nem mértem). Ezután sűrűbb olajakkal (P38, P65, majd Hykomol 80-90-es) próbálkoztam, de nem változott számottevően. A Honda kereskedő nem igazán segítőkész azt mondja, adjam meg a cikkszámot, hogy mit rendeljen. Így nem haladok előre, pedig ez a gép szép darab (95-ös), ha csillapítás jó lenne, megtartanám.
Üdvözlettel:Dudovits László
Kedves László!
Ha a villaszár csillapítása nem megfelelő, akkor erre nem
megoldás a sűrűbb olaj. Típustól szinte függetlenül elmondható, hogy ha
sem az esetleges külső állítókkal, sem sűrű olajjal nincs csillapítás,
akkor ott valami egyéb probléma van. Ez az egyéb probléma általában a
csillapító lemezek meggörbülése, elfáradása, esetleg valami kosz került
alájuk. Sajnos azzal is számolni kell, hogy már annyira elfáradtak,
elgörbültek, hogy csillapításuk nulla, szinte korlátozás nélkül
átengedik az olajat. Ezek nem javíthatók, nem egyengethetők, csak
cserével lehet orvosolni.
Én azt javasolom, hogy vidd el egy olyan műhelybe, ahol gyakran
szerelnek villákat, akár motokrossz modellekét, hibafelmérést meg
tudják csinálni, alkatrészt pedig márkakereskedésből tudsz beszerezni.
Ezek a lemezelések, esetleg csillapító dugattyúk nem horribilis árúak,
megfizethetők.
Mesélj, mi fáj?
Írd meg
emailben
motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és
mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el
többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod.
Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos
módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni
a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor
természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj
szakszervizhez.