Eltűnt az első csillapítás

2007.07.27. 08:08
Kedves Motordoki!

Ez év tavaszán vettem egy Magnát, mely egy urasági hintóhoz hasonlít a tekintetben, hogy az első kerék csillapítása szinte semminek mondható. Olajat (15-ös) cseréltem, nem változott, szétszedtem, jelentős kopás talán csak az alsó tagban lehet (ezt nem mértem). Ezután sűrűbb olajakkal (P38, P65, majd Hykomol 80-90-es) próbálkoztam, de nem változott számottevően. A Honda kereskedő nem igazán segítőkész azt mondja, adjam meg a cikkszámot, hogy mit rendeljen. Így nem haladok előre, pedig ez a gép szép darab (95-ös), ha csillapítás jó lenne, megtartanám.

Üdvözlettel:Dudovits László

Kedves László!

Ha a villaszár csillapítása nem megfelelő, akkor erre nem megoldás a sűrűbb olaj. Típustól szinte függetlenül elmondható, hogy ha sem az esetleges külső állítókkal, sem sűrű olajjal nincs csillapítás, akkor ott valami egyéb probléma van. Ez az egyéb probléma általában a csillapító lemezek meggörbülése, elfáradása, esetleg valami kosz került alájuk. Sajnos azzal is számolni kell, hogy már annyira elfáradtak, elgörbültek, hogy csillapításuk nulla, szinte korlátozás nélkül átengedik az olajat. Ezek nem javíthatók, nem egyengethetők, csak cserével lehet orvosolni.
Én azt javasolom, hogy vidd el egy olyan műhelybe, ahol gyakran szerelnek villákat, akár motokrossz modellekét, hibafelmérést meg tudják csinálni, alkatrészt pedig márkakereskedésből tudsz beszerezni. Ezek a lemezelések, esetleg csillapító dugattyúk nem horribilis árúak, megfizethetők.

Mesélj, mi fáj?

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.