Egymás után törnek a gyűrűk
Tisztelt Doktor!
Volna egy problémám: van egy Suzuki Sepia ZZ robogóm és az a gond, hogy töri a gyűrűket. Volt már fúrva, dugó-gyűrű cserélve, kb. 500 km múlva eltörnek a gyűrűk. Már többször gyűrűztem a Simómat tehát tudom, hogyan kell, remélem.
Ha tud, kérem segítsen mert ez a melóba járó eszközöm, és félek hogy egyszer félúton otthagy vagy nem visz sehova!
Még egy! Fúrás után vagy 100 km van erő utána semmi, már az önindítóval sem indul. Olajat szintetikus minőségit használok.
Segítségét előre is köszönöm!!!
Majoros Krisztián
Kedves Krisztián!
A gyűrűtöréseknek számos oka lehet, amelyeket rendre meg kell
vizsgálni, hogy ki tudjuk szűrni a valós okot. Az első a dugattyú
illesztése a hengerben. Erre jó lenne egy gyári adat, dugattyú típustól
és motortól (henger anyag, stb.) különböző illesztéseket használnak.
Aki fúrta, elképzelhető, hogy nem jól illesztette a hengerbe a
dugattyút.
A másik lehetőség, hogy a gyűrű pozíciója nem megfelelő, vagy
fordítva van (TOP jelölés van?) esetleg a rögzítő stift nem elég nagy
vagy nincs, mert benyomódott vagy kiesett, a gyűrű megforog, beleakad
valamelyik nyílásba.
Mivel azt írod, hogy 100 km után az erős is elmegy én az
illesztésre gyanakodnék, de azt javasolom, hogy vidd el egy olyan
emberhez, aki járatos a kétüteműek szerelésében, mert a dugattyún
keletkezett nyomokból, a lefújásból, a gyűrű törés helyéből,
dugattyúhorony sérülésből sok dolgot meg tud állapítani. Látni kell az
alkatrészeket, többet mond minden szónál.
Mesélj, mi fáj?
Írd meg
emailben
motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és
mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el
többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod.
Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos
módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni
a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor
természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj
szakszervizhez.