no

Olajügyi kérdések. Pedig cserélni egyszerűbb lenne

2007.10.19. 08:44

Ismét a Honda VT 600C ügyben fordulok hozzád. Amikor megvettem a motort az olaj ügy nem került szóba és az a lényeg hogy nem tudom hogy volt-e cserélve benne vagy nem. Az lenne a kérdésem hogy lehet-e ezt valahonnan tudni? Léphetnek-e fel működési problémák ami e miatt van? Vagy pl. miből tudhatom meg, hogy most tényleg ki kell cseréljem vagy nem?
A következő problémám, hogy a motornál valami enyhe folyást vettem észre... Nem tudom, mitől van, meglazult volna valami vagy valami garnitúrát kéne cseréljek?
És végül a lánc. Tudom hogy 500 km-enként le kell tisztítózni és olajozni de ha nagyon poros megpucolhatom törlővel? Letöltöttem egy angol műszakit és abban láttam valami száraz törlős megoldást.

Előre is köszönöm a tanácsaidat.
Tisztelettel: Szabó Zoltán

Kedves Zoltán!

Véleményem szerint az olajcsere használt motor vásárlásakor azonnal aktuálissá válik, már csak a saját lelki békénk érdekében. Egyébként nehezen lehet megállapítani, hogy az olaj megfelelő-e még, mert a sötét szín önmagában nem biztos, hogy azt jelenti, hogy az olaj kenőképességének a végéhez közeledik. A majdnem tökéletesen tiszta olaj is lehet már rossz, pl. savasodás vagy egyéb, nem látható kémiai változások miatt.
Az olajszivárgást meg kell szüntetni, a helytől függően tömítéscserével, tömítő pasztával vagy csak bilincs, csavar meghúzásával.
A lánc tisztítása szárazon inkább csak esztétikai dolog, mert a lényeges részekről, a görgők, csapok kapcsolatától úgy sem tudjuk kitisztítani törölgetéssel a koszt. Erre vannak lánctisztító spray-k, amelyek kímélő, de erős oldószer hatásúak és nagy nyomásúak. Ezekkel lehet érdemben tisztítani a láncot, az O-gyűrűk kímélésével.

Mesélj, mi fáj?

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.