Olajügyi kérdések. Pedig cserélni egyszerűbb lenne
Ismét a Honda VT 600C ügyben fordulok hozzád. Amikor megvettem a motort az olaj ügy nem került szóba és az a lényeg hogy nem tudom hogy volt-e cserélve benne vagy nem. Az lenne a kérdésem hogy lehet-e ezt valahonnan tudni? Léphetnek-e fel működési problémák ami e miatt van? Vagy pl. miből tudhatom meg, hogy most tényleg ki kell cseréljem vagy nem?
A következő problémám, hogy a motornál valami enyhe folyást vettem észre... Nem tudom, mitől van, meglazult volna valami vagy valami garnitúrát kéne cseréljek?
És végül a lánc. Tudom hogy 500 km-enként le kell tisztítózni és olajozni de ha nagyon poros megpucolhatom törlővel? Letöltöttem egy angol műszakit és abban láttam valami száraz törlős megoldást.
Előre is köszönöm a tanácsaidat.
Tisztelettel: Szabó Zoltán
Kedves Zoltán!
Véleményem szerint az olajcsere használt motor vásárlásakor
azonnal aktuálissá válik, már csak a saját lelki békénk érdekében.
Egyébként nehezen lehet megállapítani, hogy az olaj megfelelő-e még,
mert a sötét szín önmagában nem biztos, hogy azt jelenti, hogy az olaj
kenőképességének a végéhez közeledik. A majdnem tökéletesen tiszta olaj
is lehet már rossz, pl. savasodás vagy egyéb, nem látható kémiai
változások miatt.
Az olajszivárgást meg kell szüntetni, a helytől függően
tömítéscserével, tömítő pasztával vagy csak bilincs, csavar
meghúzásával.
A lánc tisztítása szárazon inkább csak esztétikai dolog, mert a
lényeges részekről, a görgők, csapok kapcsolatától úgy sem tudjuk
kitisztítani törölgetéssel a koszt. Erre vannak lánctisztító spray-k,
amelyek kímélő, de erős oldószer hatásúak és nagy nyomásúak. Ezekkel
lehet érdemben tisztítani a láncot, az O-gyűrűk kímélésével.
Mesélj, mi fáj?
Írd meg
emailben
motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és
mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el
többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod.
Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos
módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni
a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor
természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj
szakszervizhez.