Hiába tekerem, nem megy
Kedves Motordoktor!
A következő nagy problémával fordulok hozzád. Egy Babetta 210-est szeretnék kb. 3 éves állás után feléleszteni. A szokott módon szétszedtem a karbit kitakarítottam, a tankot kipucoltam. Mivel a gyújtása jó volt így azzal nem foglalkoztam.
Mindenestre a gond az, hogy megpróbáltuk beindítani, és amikor gyorsan tekertem a pedált kb. fél fordulatonként, nem rendszeresen megakadt, és csörgött egyet minden akadásonként. Darabosan alig lehet úgy tekerni. Ha lassan tekerem, akkor lehet egyenletesen akadás nélkül tekerni folyamatosan.
Mivel nem volt még dolgom Babettával, kérdezném tőled, hogy mit gondolsz erről, természetes, ha nincs robbanás a hengerben, akkor mintha sebességben lenne, elakad a pedál? Lassan meg lehet hajtani, akadás nélkül. A csörgő hang nem a blokkból, hanem a váltóház felől volt hallható.
Lehet, hogy a legrosszabbra kell felkészülnöm?Ha a főtengely szorult meg azt mennyiből úszhatom meg?
Válaszodat előre is köszönöm.
Üdvözlettel:
Norbert
Kedves Norbert!
Elmondásod alapján arra gyanakszom, hogy nem tudod megfelelő
erővel és sebességgel meghajtani az indítópedált, így az
indítókuplungok nem forgatják meg a motort, csak bele-bele kapnak az
indítódobba. Ez jellegzetes babettás hangot ad, amit mindannyian, akik
ismerjük a Babettát sokat hallottunk.
Ha lassan tekered, akkor az indítópofák (indítókuplung) semmit
nem csinálnak, simán forgatod az egész mechanikát, nincs hangja, de nem
is forgatja a főtengelyt.
Amit te váltóháznak hívsz az valójában az indítókuplung és a
fokozati kuplungok, a Babettának a szó hagyományos értelmében vett
sebességváltója nincs, még a 210-es, kétfokozatúnak sem.
Próbáld meg erősebben tekerni!
Mesélj, mi fáj?
Írd meg
emailben
motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és
mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el
többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod.
Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos
módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni
a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor
természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj
szakszervizhez.