no

Hiába tekerem, nem megy

2007.10.30. 09:10

Kedves Motordoktor!

A következő nagy problémával fordulok hozzád. Egy Babetta 210-est szeretnék kb. 3 éves állás után feléleszteni. A szokott módon szétszedtem a karbit kitakarítottam, a tankot kipucoltam. Mivel a gyújtása jó volt így azzal nem foglalkoztam.
Mindenestre a gond az, hogy megpróbáltuk beindítani, és amikor gyorsan tekertem a pedált kb. fél fordulatonként, nem rendszeresen megakadt, és csörgött egyet minden akadásonként. Darabosan alig lehet úgy tekerni. Ha lassan tekerem, akkor lehet egyenletesen akadás nélkül tekerni folyamatosan.
Mivel nem volt még dolgom Babettával, kérdezném tőled, hogy mit gondolsz erről, természetes, ha nincs robbanás a hengerben, akkor mintha sebességben lenne, elakad a pedál? Lassan meg lehet hajtani, akadás nélkül. A csörgő hang nem a blokkból, hanem a váltóház felől volt hallható.
Lehet, hogy a legrosszabbra kell felkészülnöm?Ha a főtengely szorult meg azt mennyiből úszhatom meg?

Válaszodat előre is köszönöm.
Üdvözlettel:
Norbert

Kedves Norbert!

Elmondásod alapján arra gyanakszom, hogy nem tudod megfelelő erővel és sebességgel meghajtani az indítópedált, így az indítókuplungok nem forgatják meg a motort, csak bele-bele kapnak az indítódobba. Ez jellegzetes babettás hangot ad, amit mindannyian, akik ismerjük a Babettát sokat hallottunk.
Ha lassan tekered, akkor az indítópofák (indítókuplung) semmit nem csinálnak, simán forgatod az egész mechanikát, nincs hangja, de nem is forgatja a főtengelyt.
Amit te váltóháznak hívsz az valójában az indítókuplung és a fokozati kuplungok, a Babettának a szó hagyományos értelmében vett sebességváltója nincs, még a 210-es, kétfokozatúnak sem.
Próbáld meg erősebben tekerni!

Mesélj, mi fáj?

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.