no

20 éves motor talán elkopott?

2007.10.31. 08:57

Tisztelt Doki.

Több kérdésem lenne, ehhez kérném a tanácsodat. Honda XL600V motorom van, és valami csörög- kopog alapjáraton ill. ha kipörög és állandó fordulaton tartom. Viszont gyorsításnál elhallgat. A haverok ill. több szerelő mind mást mond pl. vezérműlánc, lötyögő dugattyú, kopott henger. Lehet-e fúrni a hengert, átlehet-e szerelni a 650 hengert, hengerfejet, vezérlést? A motor 20 éves 85000 km van benne és az olajfogyás minimális. Jól megy, jól indul hidegen melegen egyaránt.

Köszönöm a válaszod: Laci

Kedves Laci!

Mivel én nem hallottam a motorodat, nem tudok a zajra vonatkozó véleményt mondani. Azt azonban állíthatom, hogy ezeknél a nagy lökettérfogatú egyhengereseknél ennyi futás után már a dugattyú bizony szokott zajt adni, a vezérműlánctól jól megkülönböztethető jellegzetes hangot. A vezérlésben az elkopó vezérműtengely a motor egyik ismert gyengéje, ez is ad hangot, de ez folyamatosan, amit pedig te írsz, az gázadásra, terhelésre elhallgat, így én a kopott, kicsit billegő dugattyúra tippelnék.
A henger átszerelését nem tudom megmondani, ehhez hasonló összepárosításokra inkább az otthoni műhelyeknek vannak tapasztalatai, a gyártó nem ad meg ilyen adatokat.
Azt javasolom, hogy egy erre felszerelt műhely mérjen a dugattyú felső, alsó és középső helyzetében is veszteséget, ebből ki fog derülni a henger kopása, mennyire van hordósra kopva. Egy kompressziómérés is jó lenne, de azt nem túl egyszerű ennél a motornál megvalósítani.
Ezt a hengert egyébként perselyezni szokták, alapméretűre illesztik és alap dugattyút tesznek bele. Ez relatíve költségkímélő megoldás, és tartósnak is mondható.

Mesélj, mi fáj?

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.