Hibátlan olasz? Na neee...
Hali!
2003 őszén vettem egy új Aprilia Caponordót (1000 ccm V2). Mindenki azt mondta, hogy ne vegyem meg, mert olasz és minden olasz köztudottan egy nagy rakás sz.r!
Én eddig szorgalmasan cseréltem a gyári ajánlású olajat (mindig szűrővel), cseréltem a kopóalkatrészeket, egyebeket, és rengeteget motoroztam vele. Jelenleg 82 ezer km van benne és nem akar szétesni! Nem jön belőle rendellenes blokkhang, nem fogyasztja az olajat, pöccre indul, jól fogyaszt, nem kellett a gépben még semmit sem cserélnem. Kérlek Doki segíts nekem! Mi van, ha tovább szeretném még használni?
- Vegyek egy tartalék blokkot?
- Cseréljem le rizskályhára?
- Egyáltalán van-e élet a motorblokkoknak 100 000 km-en túl?
Ha jól tudom a gyár 100 ezres futásteljesítménynek megfelelően teszteli a blokkokat, de mi van azután???
Ui.: felfelé váltásnál (gyakran visszaváltáskor sem) soha nem használok kuplungot, csak a gázelvétellel tehermentesítem egy pillanatra a váltót és még semmi gond nem volt a váltóval sem!
Tisztelettel:
---CsLacc----
- Vegyek egy tartalék blokkot?
- Cseréljem le rizskályhára?
- Egyáltalán van-e élet a motorblokkoknak 100 000 km-en túl?
Ha jól tudom a gyár 100 ezres futásteljesítménynek megfelelően teszteli a blokkokat, de mi van azután???
Ui.: felfelé váltásnál (gyakran visszaváltáskor sem) soha nem használok kuplungot, csak a gázelvétellel tehermentesítem egy pillanatra a váltót és még semmi gond nem volt a váltóval sem!
Tisztelettel:
---CsLacc----
Kedves Laci!
A 100 000 túrakilométer gondos bánásmóddal párosulva nem jelent
extra nagy igénybevételt. Ilyen körülmények között a motor akár a
dupláját is elfutja, de azért az olajfogyasztást figyelni kell.
Várhatóan a hengerkopás első jele a kissé megnövekvő olajfogyasztás
lesz, a csapágykopásra pedig a hangosabb motorüzem, a megnövekvő
rezonancia és a kicsit lassabban kialvó olajnyomás-visszajelző
árulkodik majd.
Ha eltekintünk attól, hogy bármi rendellenes alkatrésztörés
következik be (aminek új motornál is van esélye), ezek a jelek fognak
arra utalni, hogy a motor kezdi elérni azt a maximális
futásteljesítményt, ahol már üzemeltetése bizonytalan ésvagy
gazdaságtalan lesz. Ez nem egyik napról a másikra következik be, hanem
lassan, 10-20 ezer kilométer alatt, ezért pontosan érzékelni lehet,
hogy mikor kell szembenéznünk egy motorfelújítással, esetleg
gyűrűzéssel.
Mivel mi motoroztunk együtt, tudom, hogy Te hogyan használod a
motort, még biztos vagyok benne, hogy 50-80 ezer kmilométert hiba
nélkül elfut.
Mesélj, mi fáj?
Írd meg
emailben
motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és
mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el
többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod.
Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos
módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni
a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor
természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj
szakszervizhez.