Mindennapos gyertyaégetés
Sziasztok!
Van egy 400-as, 16 szelepes, változó szelepvezérlésű Banditom. Meleg időben minden rendben van vele (kis gázzal, szívató nélkül indul), de amint megjönnek a hidegebb idők, egyre nehezebb elindítani. Ha ráhúzom a szivatót, (egész, fél - szinte mindegy) elindul ugyan, de lefullad indítás után pár másodperccel, következő indításra pedig már megszívja magát a motor - és jöhet a párom kedvenc játéka, a gyertyakiégetősdi. Próbáltuk második indításra szivató nélkül, csak gázzal, illetve bármiféle kombinációját a gáznak és szivatónak, de nem sok sikerrel. Tavaly télen elég sokat motoroztunk, de nem volt ilyen problémám.
Van ötletetek? Még annyi, hogy a gyertya inkább fekete, mint barna :-((
Köszi a segítséget
Bea
Kedves Bea!
Ezek a nagy fordulatú, általában japán belpiacos 250 és 400-as
négyhengeresek nagyon érzékenyek a karburátor beállításaira, valamint a
karbi jegesedésére is. Ez a jegesedés nem szükségszerűen nulla fok
alatt következik be, hanem már magasabb külső hőmérsékletnél, a benzin
párolgása (karburációja) miatt is előfordul. Függetlenül attól, hogy a
motor a küzdés után általában beköpött gyertyával végzi, általában az a
probléma, hogy a motor nagyon szegényre van karburálva, valamint a
szívató ráhúzása után sem képes gyúlékony benzin-levegő keveréket
előállítani, hanem egyszerűen leköpi a gyertyát.
Én azt javasolom, hogy az alapjárati fúvókát (angolul idle jet),
ha van valami netről szedett leírásod, cseréld egy lépcsővel nagyobbra
és úgy próbáld, nem elfeledve, hogy nyáron, a meleg közeledtével
általában vissza kell tenni a kisebbet.
Megtévesztő lehet a fekete gyertyaszín, de ez itt nem a dús
karburálásra utal, hanem általában a tökéletlen égésre, a kedvezőtlen
üzemre.
Mesélj, mi fáj?
Írd meg
emailben
motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és
mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el
többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod.
Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos
módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni
a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor
természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj
szakszervizhez.