A GSX-R nem akar vizsgázni

2001.07.19. 13:59
Az Én legnagyobb problémám az, hogy pénteken (07.20.) kellene vizsgáznom forgalomban a motorommal (1985-ös Suzuki GSX-R750) és az istennek nem akar rendesen menni. A helyzet a következő: A gyújtás egyszer jó, egyszer meg nem (hallás alapján hengerek ki-ki hagynak).
 
   
   

Cseréltem már gyertyát, gyújtó kábelt, pipát.
Tegnap mikor mentem volna gyakorolni a városba, megint nem ment rendesen (kb. 1 hetes pihenő után). Észrevettem, hogy az üzemanyag szint is erősen megcsappant, de folyásnak sehol semmi nyoma. Levettem hát a gyújtás oldali deklit a jeladónál, és akkor vettem észre, hogy az olaj teljesen felhígult és benzin szaga van. Kis száradás után visszatettem a deklit és indítás. A gyújtás tökéletes, aztán kicsi járatás és már megint nem.

Az Én tippem az, hogy a tűszelep nem zár rendesen (nincs benzincsap), és ha a motor éppen úgy áll meg, hogy a szívószelepek valamelyike nyitva van, akkor a dugóra folyik a benzin, majd tovább a gyűrűknél a forgattyúsházba és a benzines olaj miatt rossz a gyújtás (az is olajban futó). De ez csak tipp.
Ha lecserélem az olajat és felszerelek egy benzincsapot, akkor kibírja-e vizsgáig?
Nagyon várom a válaszod, mert délután is kellene mennem gyakorolni.

Először is mielőtt bármi máshoz nyúlnál sürgősen cseréld le az olajat! Ha egyszer belefolyt a benzin, akkor kész, és a motor is könnyen kész lehet. Ha ilyen olajjal beindítod, nagyon rövid úton csapágyas lehet a bicikli.

Az általad levezetett "benzin elfolyási útvonal" szerintem tökéletes. A hiba ott kezdődik, hogy nincs benzincsap, így a karburátorba áramló üzemanyagot kizárólag a szerencsétlen tűszelepeknek kellene megfékezniük álló helyzetben. Mivel viszont esetünkben úgynéz ki a tűszelepek sincsenek a helyzet magaslatán , ezért a benzinszint megemelkedik a karburátorban, majd a fúvókák-szívócső-henger-forgattyúsház útvonalon az olajba folyik.

Szóval az olajcserével egyidőben meg kellene szüntetni a benzinfolyás is, mert ellenkező esetben megint csak az olajban fog kikötni az üzemanyag. Ha tanácsolhatom szerelj fel egy benzincsapot, valamint ajánlanék egy tűszelep-vizsgálattal egybekötött karburátor tisztítást is.

Véleményem szerint a gyújtásodnak nincs semmi baja , hanem a karburátor tehető felelőssé a hengerek néha össze-vissza járásáért.

Tegnap lecseréltem az olajat, megszüntettem a benzinfolyást és csodák-csodája a gép tökéletesen üzemelt. A karbit még soha nem szedtem szét, ezért ha javasolnál egy műhelyt, ahol megcsinálják azt megköszönném.(vagy lehet, hogy én is meg tudom csinálni?)

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.