CO-csavar tekergetés házilag
Szia!
A mocim egy Kawasaki GPZ400R 1988-ból (természetesen belpiacos). A probléma azzal kezdődött,hogy néha kihagyott az egyik henger. Cseréltem gyertyákat, ellenőriztem a gyújtórendszert, majd a karbisor tisztításával próbáltam meg orvosolni a dolgot,ami végül is jól sikerült,mert a hengerek szépen járnak. De most jön a feketeleves. Még mielőtt az előbb leírtakat elvégeztem volna,a mocim hidegen és melegen is egyaránt pöccre indult. (még ha három hengerrel is). De amikor visszaszereltem a karbisort,már alig akart beindulni. Azután mikor becsiholtam, csak úgy volt hajlandó szépen járni, ha a CO-csavarokat 4-5 fordulatra, de lehet, hogy többre, kitekertem. Ha bentebb tekerem (ahol előtte volt megjegyzem, ilyenkor elég szegény a keverék 0,2-0,4 ezt CO-mérővel néztem) hebeg-habog és lassan ejti a fordulatot. Így viszont kitekert csavarokkal hidegen nehezen indul melegen pöccre, hidegen és melegen is szépen jár de 6-8000-ig nem húz. Lehet hogy a folytószelepeket nem állítottam jól be, de nekem nincsen leírásom hozzá,csak egy mezei autószerelő vagyok. Minden segítséget elfogadok előre is köszönöm.
Szia!
Az, hogy a CO-csavarokat (alapjárati keverékállító) ki kellett
csavarni az azt jelenti, hogy a motor kevés benzint kap alapjáraton.
Ennek oka lehet, hogy a flajsniknál (gumi szívócsonk) fals levegőt kap,
amihez a karburátor nem adagol elég levegőt, vagy pedig a karbi
állításnál a fojtószelepek beállítása nem sikerült tökéletesen.
Amennyiben a fojtószelepek nyitása nagyobb, mint kellene, akkor az
alapjárati légsebesség kisebb, és nem kap annyi tüzelőanyagot. További
probléma, hogy nyilván az egymáshoz viszonyított helyzetük is
különböző, így nincsenek szinkronban, azt is be kell állítani.
Konkrét depresszió-értékkel nem tudok szolgálni a típusra, de
elég szokott lenni, ha az összes szívócsőnyomást egyformára sikerül
hozni a szinkroncsavarokkal. Műszer nélkül ez sajnos csak fülre és
érzésre megy, ezzel az eredmény nem lesz kielégítő, mindenképpen kell
egy 4 csatornás szinkronműszer. E nélkül a pontos beállítás nem
lehetséges.
Azt már nem is említem, hogy a szinkron előtt az összes
szelephézagot ellenőrizni kell és szükség szerint névleges értékre
állítani.
Mesélj, mi fáj?
Írd meg
emailben
motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és
mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el
többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod.
Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos
módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni
a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor
természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj
szakszervizhez.