no

CO-csavar tekergetés házilag

2008.01.29. 00:54

Szia!

A mocim egy Kawasaki GPZ400R 1988-ból (természetesen belpiacos). A probléma azzal kezdődött,hogy néha kihagyott az egyik henger. Cseréltem gyertyákat, ellenőriztem a gyújtórendszert, majd a karbisor tisztításával próbáltam meg orvosolni a dolgot,ami végül is jól sikerült,mert a hengerek szépen járnak. De most jön a feketeleves. Még mielőtt az előbb leírtakat elvégeztem volna,a mocim hidegen és melegen is egyaránt pöccre indult. (még ha három hengerrel is). De amikor visszaszereltem a karbisort,már alig akart beindulni. Azután mikor becsiholtam, csak úgy volt hajlandó szépen járni, ha a CO-csavarokat 4-5 fordulatra, de lehet, hogy többre, kitekertem. Ha bentebb tekerem (ahol előtte volt megjegyzem, ilyenkor elég szegény a keverék 0,2-0,4 ezt CO-mérővel néztem) hebeg-habog és lassan ejti a fordulatot. Így viszont kitekert csavarokkal hidegen nehezen indul melegen pöccre, hidegen és melegen is szépen jár de 6-8000-ig nem húz. Lehet hogy a folytószelepeket nem állítottam jól be, de nekem nincsen leírásom hozzá,csak egy mezei autószerelő vagyok. Minden segítséget elfogadok előre is köszönöm.

Szia!

Az, hogy a CO-csavarokat (alapjárati keverékállító) ki kellett csavarni az azt jelenti, hogy a motor kevés benzint kap alapjáraton. Ennek oka lehet, hogy a flajsniknál (gumi szívócsonk) fals levegőt kap, amihez a karburátor nem adagol elég levegőt, vagy pedig a karbi állításnál a fojtószelepek beállítása nem sikerült tökéletesen. Amennyiben a fojtószelepek nyitása nagyobb, mint kellene, akkor az alapjárati légsebesség kisebb, és nem kap annyi tüzelőanyagot. További probléma, hogy nyilván az egymáshoz viszonyított helyzetük is különböző, így nincsenek szinkronban, azt is be kell állítani.

Konkrét depresszió-értékkel nem tudok szolgálni a típusra, de elég szokott lenni, ha az összes szívócsőnyomást egyformára sikerül hozni a szinkroncsavarokkal. Műszer nélkül ez sajnos csak fülre és érzésre megy, ezzel az eredmény nem lesz kielégítő, mindenképpen kell egy 4 csatornás szinkronműszer. E nélkül a pontos beállítás nem lehetséges.

Azt már nem is említem, hogy a szinkron előtt az összes szelephézagot ellenőrizni kell és szükség szerint névleges értékre állítani.

Mesélj, mi fáj?

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.