Nincs is olyan, hogy versenytárcsa
Tisztelt Doki!
Egy Suzuki GSX-R 600 K1-es motorom van. A gondom az, hogy egy ütődés miatt le kellet cseréljem a bal első féktárcsát. De sajnos csak versenytárcsát találtam! Külsőleg egyezik minden az eredetivel, csak annyiban más, hogy a szegecselése jóval lazább, mint az eredeti! Ez számokban, előre, hátra, oldalra kb. 2 mm-t jelent! Motorozás közben, azon kívül, hogy csattog, kopog, semmi rosszat nem tapasztaltam, fékhatásom ugyan olyan, mint volt. Kérdésem, egészséges-e így motorozni? Nem gond az, hogy az egyik gyári tárcsa, a másik pedig verseny tárcsa?
Előre is köszönöm!
Várom válaszod!
Kedves Tamás!
Megmondom őszintén, ha létezik is olyan, hogy „versenytárcsa”,
akkor sem arról lehet megkülönböztetni, hogy a tartó szegecseken az
úszó tárcsa lazábban van illesztve, hanem inkább arról, hogy
anyagválasztása és formai kialakítása miatt a hő hatására nem
deformálódik annyira….
Az általad leírt 2 mm mozgás gondolom csak egy becsült érték,
mert az valóban túl nagy lenne, és tényleg nagyon zörögne.
Nem tudok tanácsot adni, ahhoz látni kellene a tárcsát, de
általánosságban elmondhatom, hogy én a fékberendezéseknél, a közlekedés
biztonságát közvetlenül befolyásoló alkatrészeknél csak olyan forrásból
vásárolnék, ami biztos, lehetőség szerint számlával, gyári alkatrészt.
Ezzel nem azt mondom, hogy másik alkatrész nem lehet jó, vagy ami nem
gyári az biztos, hogy rossz, hiszen tudom, hogy a gyári beszállítók
alkatrészeit is meg lehet vásárolni a gyár kikerülésével;, azonban a
gyári alkatrészek bevizsgáltak és nem kell ezen aggódni. Tudom azt is,
hogy a gyári tárcsa esetenként duplája a beszerezhető olcsóbbnak, de ne
kelljen leírnom azt a közhelyet, hogy mit veszíthet az ember egy silány
minőségű fékberendezéssel… Nem hinném, hogy megéri ezt kockázatot.
Mesélj, mi fáj?
Írd meg
emailben
motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és
mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el
többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod.
Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos
módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni
a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor
természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj
szakszervizhez.