Nincs is olyan, hogy versenytárcsa

2008.02.19. 00:10
Tisztelt Doki!

Egy Suzuki GSX-R 600 K1-es motorom van. A gondom az, hogy egy ütődés miatt le kellet cseréljem a bal első féktárcsát. De sajnos csak versenytárcsát találtam! Külsőleg egyezik minden az eredetivel, csak annyiban más, hogy a szegecselése jóval lazább, mint az eredeti! Ez számokban, előre, hátra, oldalra kb. 2 mm-t jelent! Motorozás közben, azon kívül, hogy csattog, kopog, semmi rosszat nem tapasztaltam, fékhatásom ugyan olyan, mint volt. Kérdésem, egészséges-e így motorozni? Nem gond az, hogy az egyik gyári tárcsa, a másik pedig verseny tárcsa?
Előre is köszönöm!
Várom válaszod!

Kedves Tamás!

Megmondom őszintén, ha létezik is olyan, hogy „versenytárcsa”, akkor sem arról lehet megkülönböztetni, hogy a tartó szegecseken az úszó tárcsa lazábban van illesztve, hanem inkább arról, hogy anyagválasztása és formai kialakítása miatt a hő hatására nem deformálódik annyira….
Az általad leírt 2 mm mozgás gondolom csak egy becsült érték, mert az valóban túl nagy lenne, és tényleg nagyon zörögne.
Nem tudok tanácsot adni, ahhoz látni kellene a tárcsát, de általánosságban elmondhatom, hogy én a fékberendezéseknél, a közlekedés biztonságát közvetlenül befolyásoló alkatrészeknél csak olyan forrásból vásárolnék, ami biztos, lehetőség szerint számlával, gyári alkatrészt. Ezzel nem azt mondom, hogy másik alkatrész nem lehet jó, vagy ami nem gyári az biztos, hogy rossz, hiszen tudom, hogy a gyári beszállítók alkatrészeit is meg lehet vásárolni a gyár kikerülésével;, azonban a gyári alkatrészek bevizsgáltak és nem kell ezen aggódni. Tudom azt is, hogy a gyári tárcsa esetenként duplája a beszerezhető olcsóbbnak, de ne kelljen leírnom azt a közhelyet, hogy mit veszíthet az ember egy silány minőségű fékberendezéssel… Nem hinném, hogy megéri ezt kockázatot.

Mesélj, mi fáj?

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.