Lassú, gyenge, nehezen - sem - indul
Üdvözletem!
Tibor vagyok. Az 50-es Kymco Agility 4 ütemű robogómról lenne szó. A probléma leírása itt megtalálható.
Nagy vonalakban leírom. Utóbbi időben előfordult, hogy néha nehezebben indult a motor. Ette az olajat is, de azt szerintem a kezdetektől fogva. Mostanában a végsebessége is csökkent, olyan 3-5 km/h-val. Még fojtott a járgány, így 15000 km után is :) 50 km/h a max sebessége kb. Illetve volt. Most már nem éri el az 50-et. Karbi, gyertya megnézve. Ezek jól működnek. Berúgókart tényleg elég könnyű lenyomni, de régebben sem emlékszem, hogy nagyon nehéz lett volna. Gyári adat elvileg 0,04 mm a szelephézagra vonatkozóan hidegen. Ennek nem megfelelő volta miatt lehetséges, hogy egyáltalán be sem röffen? Mentem vele kb. 30 km-t, aztán leállítottam és azóta nem indul. Közvetlen ezelőtt, melegen indítva nehezen (kb. 4. rúgásra, full gázon) indult. Egyébként nem lett sokkal lomhább, mint volt. Szinte a menettulajdonságai sem változtak.
Remélem elegendő információt adtam Önnek, hogy segítségemre legyen.
Válaszát várom!
Tisztelettel : Veress tibor
Kedves Tibor!
Természetesen lehetséges, hogy a szelephézag nem megfelelő
nagysága miatt nem indul a motor, sőt, tipikusan nem indul melegen ha a
hézag túl kicsi, mert a szelep kitámaszt.
Viszont az elmondás és leírás alapján én abban az irányban
nézelődnék, hogy ez a 15 000 km nem jelentett-e olyan
gyűrűkopást és kompresszió vesztést, hogy melegen már nehezen
indul? Néha az ilyen jellegű kopás nem vehető észre a teljesítmény erős
csökkenésén, mert nagyobb fordulaton a résveszteség kisebb, de amikor
indítanánk, akkor a kopott hengerben, a kopott gyűrűk mellett a
nyomásnak több ideje van elillanni. Tipikusan ez szokott lenni a
jelenség: rossz melegindíthatóság.
Ha továbbra sem indul a motor, akkor javasolnék egy kompresszió-
vagy veszteségmérést (szelephézag-ellenőrzés után), ha ez nem
megfelelő, akkor a megbontás és gyűrűzés lesz a megoldás. Ha a
kompresszió megfelelő, akkor valami más probléma lehet, de én inkább
arra tippelnék, hogy a motor sajnos már kicsit kopott.
Mesélj, mi fáj?
Írd meg
emailben
motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és
mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el
többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod.
Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos
módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni
a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor
természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj
szakszervizhez.