Alapjáraton leáll...

2008.06.26. 09:26
Üdvözöllek Motordoktor!

Motorom DR 800, a km benne 75000. A kompresszió 7-8 bar között van valahol. Olajfogyasztás 1000 km/3dl.
A problémám az, hogy néha leáll minden ok nélkül, de föleg alacsonyabb fordulatokon. Szelephézag, gyertya, karbi ok. Még bontatlan az egész gép. Kiváncsi lennék a te véleményedre is miért állhat le a gép.

Válaszodat előre is köszönöm.
Tisztelettel Krisz

Kedves Krisz!

A 75000 km-es futásteljesítmény nem csak a motor forgattyúsmechanikáját és hengerét viseli meg, hanem a motor egyéb részeit is, például a karburátort is. Előfordulhat, hogy például a karburátor tolattyúja már nem tökéletes, kopott és amikor alapjárati helyzetbe megy vissza, akkor a pozíciója nem határozott, ami azt is jelentheti, hogy nehezen ejti vissza a fordulatot, vagy éppen ellenkezőleg, nem ad elég levegőt az alapjárat fenntartásához. További kopás lehet a porlasztó tűn is, ami okozhat bizonytalan üresjáratot, pillanatnyi túldúsulásokat.
Ez persze csak egy megközelítése a dolognak a leállás akár gyújtás probléma is lehet, de én azt hiszem egy karburátortisztítással és ellenőrzéssel kezdeném a hibakeresést. Én azt javasolom, hogy olyan ember végezze az ellenőrzést, aki rendelkezik némi tapasztalattal a karburátorok területén, van tapasztalata abban, hogy a tolattyún mekkora az a kopás, ami még elfogadható, mekkorát lóghat, vagy esetleg már cserére szorul.

Mesélj, mi fáj?

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.