Alapjáraton leáll...
Üdvözöllek Motordoktor!
Motorom DR 800, a km benne 75000. A kompresszió 7-8 bar között van valahol. Olajfogyasztás 1000 km/3dl.
A problémám az, hogy néha leáll minden ok nélkül, de föleg alacsonyabb fordulatokon. Szelephézag, gyertya, karbi ok. Még bontatlan az egész gép. Kiváncsi lennék a te véleményedre is miért állhat le a gép.
Válaszodat előre is köszönöm.
Tisztelettel Krisz
Kedves Krisz!
A 75000 km-es futásteljesítmény nem csak a motor
forgattyúsmechanikáját és hengerét viseli meg, hanem a motor egyéb
részeit is, például a karburátort is. Előfordulhat, hogy például a
karburátor tolattyúja már nem tökéletes, kopott és amikor alapjárati
helyzetbe megy vissza, akkor a pozíciója nem határozott, ami azt is
jelentheti, hogy nehezen ejti vissza a fordulatot, vagy éppen
ellenkezőleg, nem ad elég levegőt az alapjárat fenntartásához. További
kopás lehet a porlasztó tűn is, ami okozhat bizonytalan üresjáratot,
pillanatnyi túldúsulásokat.
Ez persze csak egy megközelítése a dolognak a leállás akár
gyújtás probléma is lehet, de én azt hiszem egy karburátortisztítással
és ellenőrzéssel kezdeném a hibakeresést. Én azt javasolom, hogy olyan
ember végezze az ellenőrzést, aki rendelkezik némi tapasztalattal a
karburátorok területén, van tapasztalata abban, hogy a tolattyún
mekkora az a kopás, ami még elfogadható, mekkorát lóghat, vagy esetleg
már cserére szorul.
Mesélj, mi fáj?
Írd meg
emailben
motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és
mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el
többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod.
Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos
módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni
a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor
természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj
szakszervizhez.