Visszadurrog

2008.07.02. 09:19
Hello Doki!

Van egy SV1000-es suzukim, amiről lecseréltem a gyári kipufogó dobokat egy pár nyitott dobra.
Kérdésem a következő, mert minden szerelő mást mond. Nyitott dobok esetében kell e bármit is állítani a motoron (befecskendezés, szelepállítás)?
Amennyiben nem lett állítva semmi keletkezhet e kár a motorba.

Fogyasztásom szinte alig nőtt, olajat nem eszi, viszont motorféknél visszadurrog és tartok attól, hogy bármi baja lehet. Amúgy a motor teljesen gyári állapotban van csak a dobok lettek lecserélve. Segítséged előre is köszönöm, széles utat.

Üdv: Castro

Kedves Castro!

Azért mond minden szerelő mást, mert motorja válogatja, hogy mit kell csinálni és mi lesz a következménye.

Az biztos, hogy a nyitott dob megváltoztatja a töltéscserét, ennek a karburátorosoknál érdemes utána menni kis fúvókázással, hogy a kisebb fojtást ki tudjuk használni és egy kicsit a jobb töltéscsere lévén nagyobb teljesítményre tegyünk szert, egyes befecskendezősök a rendszer adaptív karakterénél fogva utána tudnak menni, némelyeket pedig műszerrel kell utánahangolni egy befecskendező térkép cserével vagy módosítással.

A durrogás is normális nyitott dobnál, egy bizonyos mértékig. Igazából a megváltozott töltéscsere miatt bizony a kipufogó szelepek nagyobb hőterhelést kaphatnak, a kisebb fojtás miatt az égés lángfrontja belehúzódik akár a kipufogórendszerbe is, de ez a közhiedelemmel ellentétben csak nagyon ritka esetben jár szelepbeégéssel, általában ezt a többlet terhelést jól bírják a gépek.

Általánosságban azt mondom, hogy nem lesz semmi baja, ha nem állítasz semmit rajta, de a kipufogók esetleges (már ha van!) előnyét így nem tudod kihasználni.

Továbbá meg kell jegyezzem, hogy a nyitott dobokkal hivatalosan nem közlekedhetsz utcán, mert vélelmezem, hogy nincs róluk jóváhagyott a gyártó által kiadott megfelelőségi nyilatkozat.

A motorhang neked, nekünk, élvezetes és jó, de figyelemmel kell lennünk a többi emberre is, akinek ez egy zavaró zaj, amely mégjobban ellenünk, motorosok ellen hangolja a közvéleményt. Ezt mindig vedd figyelmebe!

Mesélj, mi fáj?

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.