Átmeneti megoldás füstölés ellen

2008.08.21. 08:34
Tisztelt Motordoktor Úr!

Vettem egy Kawasaki KLR 600 as endurót. Kb . 90-93 as évjáratú lehet, mert önindítós. A baj az vele, hogy kegyetlenül füstöl gázadáskor. Tudom, hogy fel kellene újítanom , de egyelőre nem futja a keret. Igazából csak hobby-motor lenne és nekem az aktuális ereje is tökéletesen megfelelne a 200 asom után.
A kérdésem az lenne, hogy nincs vagy nem létezik-e olyan olaj, vagy akármi, ami legalább felére csökkentené a füstölést? Jelenleg 15w50 van benne. Bármilyen megoldás érdekel, ami a füstölést lecsillapítja.
Ereje van legalábbis nekem elég, csak ne füstölne.
Előre is köszönöm a segítséget.

Kedves Tibor!

A füstölés, ha világos színű (valószínűleg az), akkor olajfüst, ami a henger, gyűrű, dugattyú kopása miatt van. Nyilvánvaló, hogy ennek a javítása csak alkatrészcserével lehetséges, az „ambuláns” javítás pedig magában hordoz néhány problémát.
A megnövekedett illesztési hézagokon az égéstérbe jutó kenőolaj útját csak akkor tudjuk állni, ha valami viszkózusabb olajat használunk, pl. SAE 20W-60-ast, ami persze csak kevés helyen kapható és drága. Mivel azonban ez sem sokkal sűrűbb, nem lesz kielégítő sem ez a megoldás. A másik lehetőség, hogy valami oylan adalékot teszünk az olajba, ami annak a viszkozitását jelentősen növeli, pl. a régi, ismert Finish motorolaj-adalék vagy az STP hasonló, mézszerű adalékai. Ezzel a füstölés mérséklődni fog, a motor járása csendesebb lesz, azonban a megnövekedett viszkozitású kenőolaj egyes kenési helyeken nem látja el a feladatát maradéktalanul, ami természetesen nagyobb kopást, esetleg túlmelegedést okoz. Végső soron ez az adalék a motornál felteszi a pontot az i-re, előbb utóbb gépműhelyben végzi.
Szerintem jobb, ha előbb…

Mesélj, mi fáj?

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.