Átmeneti megoldás füstölés ellen
Tisztelt Motordoktor Úr!
Vettem egy Kawasaki KLR 600 as endurót. Kb . 90-93 as évjáratú lehet, mert önindítós. A baj az vele, hogy kegyetlenül füstöl gázadáskor. Tudom, hogy fel kellene újítanom , de egyelőre nem futja a keret. Igazából csak hobby-motor lenne és nekem az aktuális ereje is tökéletesen megfelelne a 200 asom után.
A kérdésem az lenne, hogy nincs vagy nem létezik-e olyan olaj, vagy akármi, ami legalább felére csökkentené a füstölést? Jelenleg 15w50 van benne. Bármilyen megoldás érdekel, ami a füstölést lecsillapítja.
Ereje van legalábbis nekem elég, csak ne füstölne.
Előre is köszönöm a segítséget.
Kedves Tibor!
A füstölés, ha világos színű (valószínűleg az), akkor olajfüst,
ami a henger, gyűrű, dugattyú kopása miatt van. Nyilvánvaló, hogy ennek
a javítása csak alkatrészcserével lehetséges, az „ambuláns” javítás
pedig magában hordoz néhány problémát.
A megnövekedett illesztési hézagokon az égéstérbe jutó kenőolaj
útját csak akkor tudjuk állni, ha valami viszkózusabb olajat
használunk, pl. SAE 20W-60-ast, ami persze csak kevés helyen kapható és
drága. Mivel azonban ez sem sokkal sűrűbb, nem lesz kielégítő sem ez a
megoldás. A másik lehetőség, hogy valami oylan adalékot teszünk az
olajba, ami annak a viszkozitását jelentősen növeli, pl. a régi, ismert
Finish motorolaj-adalék vagy az STP hasonló, mézszerű adalékai. Ezzel a
füstölés mérséklődni fog, a motor járása csendesebb lesz, azonban a
megnövekedett viszkozitású kenőolaj egyes kenési helyeken nem látja el
a feladatát maradéktalanul, ami természetesen nagyobb kopást, esetleg
túlmelegedést okoz. Végső soron ez az adalék a motornál felteszi a
pontot az i-re, előbb utóbb gépműhelyben végzi.
Szerintem jobb, ha előbb…
Mesélj, mi fáj?
Írd meg
emailben
motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és
mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el
többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod.
Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos
módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni
a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor
természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj
szakszervizhez.