Bejárni Európát

2008.12.20. 14:00

Szia!  

Azért írok neked, mert egy túra gondolatával vívódok... Egyszerű kérdésem van: szerinted alkalmas lehet egy ’98-as, 600-as Hornet egy nagyszabású Európa-túrához? Konkrétan: Ausztria, Olaszország, Franciaország, Spanyolország, Portugália, Hollandia, Németország bejárását tervezem.

Előre is nagyon köszönöm! Isteni a rovatod!

Üdv:

János

Kedves János!

Ez leginkább tőled függ! A motort megbízhatósága és élettartama alkalmassá teszi egy 10 ezer km-es nagytúrához, azonban ki kell találnod, hogy a csomagokat hova szereled fel, milyen módon viszed a nem kevés túracuccot. Érdemes "edzésnek" egyszer folyamatosan 10-12 órát motoroznod vele, hogy megérezd, ha pl. a kormánypozíció nem kényelmes számodra, más szögű vagy magasságú kormány kell, valamint a túra tervezésekor vedd figyelembe, hogy a Hornet nem igazi túramotor, a tank kapacitás is meghatározó, bizonyos útvonalak felejtősek, vagy kiegészítő tankot kell vinni. Ez Európában nem hiszem, hogy gond lesz, egy-két útvonalat kivéve.

A motor felkészítésekor meg kell vizsgálni többek között a fékbetétek vastagságát, a lánc állapotát, a gumik profilját és állapotát. Ezeket még akkor is cserélni kell, ha itthon még messze nem cserélnéd, de a hosszú túra alatt biztos csereéretté válnak.

Ismerőseim közül többen sportmotorokkal túráznak, a Hornet miért ne lenne alkalmas erre? Sok szerencsét!

Üdv.

Motordoktor

Mesélj, mi fáj?

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.