2009.03.24. 15:00

Üdv!

Szeretnék egy KTM 950 SM-et vásárolni. Múltkor megnéztem egy elég olcsót. Az eladó azt mondta, hogy egy 950 Adventure blokk van benne. Állítása szerint 2004-es, 4000 km-rel, amit papírokkal nem tud alátámasztani, de egyébként sem hinném el.

Kb. 4-5 hónapja nem volt beindítva, de beindítottuk. Szerintem elég szép hangja volt, nem hallottam rajta semmi különös csörgést vagy bármi rendelleneset. Viszont mikor leállította a srác, akkor feltűnően nagyot csattant.

Előző motorom egy LC4 640 SM volt, sosem volt vele semmi probléma, nem is váltam volna meg tőle, de a rablók másként gondolták... Szóval az LC4-em nem csattant ilyet leállításkor. Annak is volt hangja, de nem ekkora.

Arra lennék kíváncsi, hogy ez természetes dolog lehet-e, vagy ha nem, akkor mi lehet a probléma.

Válaszát előre is köszönöm.

Üdv:

Laci

Kedves Laci!

Az LC4 és a 950 LC8-as blokkja kevés dologban hasonlít egymásra, a hangjuk leállításnál is eltérhet, azonban ha tényleg nagyot csattan, akkor az indítómotor szabadonfutója lehet problémás, ami leginkább csak esztétikai hiba, mert a kopás szinte soha nem lesz olyan mértékű, hogy a szabadonfutó a hajtott irányba ne zárjon, azonban mindig koppan leállításkor. Persze más hiba is lehet, hallani kellene a motort. Jellemző hibája a 2004-es modellnek nem volt, ismerem jól a modellt, valóban az Adventure 99%-ban azonos blokkja van benne.

Üdv:

Motordoktor

Mesélj, mi fáj?

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.