Ingadozó alapjárat
Üdvözlöm!
Egy kérdésem lenne egy VFR400R-rel kapcsolatban. Mitől ingadozhat az alapjárat 1300 és 1600 között?
Egyébként ez egy japán belföldi típus (NC24). Porlasztókat, szelepeket beállítottam, ami rossz volt (porlasztó-összekötő gumik, gyertyák), azokat kicseréltem. A haveromé dettó így viselkedik. Amúgy nagyon jól megy, más bajom nincs vele. Régen volt egy NC21-esem, azon stabil volt az alapjárat, pedig az is japcsi volt.
Egyetlen ötletem maradt, az átfúvókázás, mivel Japánban más a légköri nyomás. Jófelé keresgélek? Ha ez a gond, akkor kisebb vagy nagyobb fúvóka a megoldás?
Előre is köszönöm válaszát!
Üdvözlettel:
SzP
Kedves SzP!
Az ilyen jellegű alapjárat-ingadozás, felpörgés az esetek nagy részében kopott karburátorra, tömítetlen szívócsőre (gumiflajsni, a karbit a hengerfejjel összekötő gumiátvezető) utal. Elsősorban a hibát kellene megkeresni, hogy melyik alkatrész okozza, és azt kijavítani, kicserélni. A probléma az, hogy többlet (fals) levegő jut be a szívócsőbe, és ez okozza a fordulatszám megemelkedését. Tüneti kezelése lehet, ha az alapjárati fúvókát eggyel (kettővel?) megnöveljük, akkor a dúsabb alapjárati keveréket jobban tudjuk szabályozni, azonban ez csak elfedi az igazi okot.
Üdv:
Motordoktor
Mesélj, mi fáj?
Írd meg
emailben
motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és
mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el
többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod.
Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos
módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni
a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor
természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj
szakszervizhez.