Ingadozó alapjárat

2009.07.14. 16:00

Üdvözlöm!

Egy kérdésem lenne egy VFR400R-rel kapcsolatban. Mitől ingadozhat az alapjárat 1300 és 1600 között?

Egyébként ez egy japán belföldi típus (NC24). Porlasztókat, szelepeket beállítottam, ami rossz volt (porlasztó-összekötő gumik, gyertyák), azokat kicseréltem. A haveromé dettó így viselkedik. Amúgy nagyon jól megy, más bajom nincs vele. Régen volt egy NC21-esem, azon stabil volt az alapjárat, pedig az is japcsi volt.

Egyetlen ötletem maradt, az átfúvókázás, mivel Japánban más a légköri nyomás. Jófelé keresgélek? Ha ez a gond, akkor kisebb vagy nagyobb fúvóka a megoldás?

Előre is köszönöm válaszát!

Üdvözlettel:

SzP 

Kedves SzP!

Az ilyen jellegű alapjárat-ingadozás, felpörgés az esetek nagy részében kopott karburátorra, tömítetlen szívócsőre (gumiflajsni, a karbit a hengerfejjel összekötő gumiátvezető) utal. Elsősorban a hibát kellene megkeresni, hogy melyik alkatrész okozza, és azt kijavítani, kicserélni. A probléma az, hogy többlet (fals) levegő jut be a szívócsőbe, és ez okozza a fordulatszám megemelkedését. Tüneti kezelése lehet, ha az alapjárati fúvókát eggyel (kettővel?) megnöveljük, akkor a dúsabb alapjárati keveréket jobban tudjuk szabályozni, azonban ez csak elfedi az igazi okot.

Üdv:

Motordoktor

Mesélj, mi fáj?

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.