DT125 maga alá ereszt
Yamaha 125 DT vízhűtéses gépem enyhén melegszik és megálláskor a túlfolyón a hűtővizet elfolyatja a hengerfejtömítés kicserélve a termosztát kiszedve. Mi lehet még a baj?
Leveled rövid, tömör és lényegre törő. A
probléma is teljesen világos és egyértelmű, csupán egy dologban
lett volna jó több információ birtokába kerülni. Azt írtad, hogy a
hengerfejtömítés ki lett cserélve. Jó lenne tudni,
erre miért volt szükség.
Amennyiben hengerfejes volt a motor és emiatt cseréltetek hengerfejtömítést, akkor fennállhat annak a veszélye, hogy el van vetemedve a hengerfej, és hiába cseréltél tömítést, így is beledolgozik a motor a víztérbe. Ettől melegedhet a motor és kinyomhatja a vizet a túlfolyón.
Következő esetleges probléma lehet a vízpumpa meghibásodása, egész pontosan a vízpumpa hajtásának a meghibásodása. Ha jól tudom, akkor a DT-nél egy műanyag fogaskerékpáron keresztül van meghajtva a vízpumpa, ennek állapotát is érdemes ellenőrizned. Egy keményen beállt vízpumpacsapágynál ez akár le is darálódhat, és a keringetési elégtelenségek is melegedéshez vezetnek.
Harmadik lehetséges hibaforrás egy egyszerű alkatrész, a hűtősapka lehet. Ez ugyanis magába foglal egy szelepet, mely adott nyomásértéknél kinyit és kiengedi a túlnyomást a túlfolyón keresztül. Mivel tudjuk, hogy nyomás alatt a víz forráspontja is magasabban van, ezért káros, ha a megadott nyomásértéknél hamarabb kinyit a szelep, ugyanis így hamarabb elérheti a forráspontját a hűtővíz.
Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.