Végignézni, ahogy sorban dőlnek ki a hengerek!

2001.09.27. 11:48

Problémám jelentkezett öreg CB 900-asom gyújtásánál. Egyik héten még ment rendesen mindegyik henger, másik héten már csak három majd kettő, most pedig egy sem.
Három hengernél össze-vissza lövöldöző hangja volt. Nemrég esett át gyertya cserén. Korábban bajok voltak a generátorommal és a feszszabályzóval is, nem tudom, mennyire szól bele. Kérdésem: a trafók szokták ilyenkor feladni?

 
   
   

A hír lesújtó. Végignézni, ahogy sorban dőlnek ki a hengerek! Az általad említett alkatrészek közül a generátort és a feszültség szabályzót kizárnám, viszont a trafó előidézhet ilyen jelenséget.

Elsőként zárjuk ki azt a variációt, hogy a gyertyacsere után rossz sorrendbe lettek visszatéve a gyertyapipák, és ettől durrogna a motor. (Ez esetben nem szép sorjában állnának le a hengerek.) A motorodon két darab trafó van, az egyik az egyes-négyes, a másik a kettes-hármas hengert "látja el" szikrával. Tehát amennyiben valamelyik trafó hibásodik meg, akkor egyszerre két hengernél jelentkezik a probléma. Amikor egy henger nem működik, akkor gyújtásrészről ez inkább a gyertya, a gyertyapipa, illetve a gyújtókábel hibájával indokolható. Két henger elégtelenkedésénél már kibővül a kör a trafóval, három vagy több nem működő hengernél ezek különböző kombinációi is szóbakerülhetnek.

Az általad említett durrogás származási helye nem derült ki a leveledből, de vélhetően a kipuffogórendszer felől hallható. Ez a fentebb említett hibaforrásokat valószínűsíti, bár én kibővíteném a kőrt még a karburátorral.

Ennek "meghibásodása" (dugulás, tűszelep nem zár, stb.) szintén vezethet hasonló jelenséghez, tehát ezen a területen is érdemes vizsgálódni. Amennyiben a durrogás a karburátror, illetve a légszűrőház felől érkezne, akkor tisztán karburátor hibával állunk szembe, keveset kap a motor. Ha ez a variáció áll fenn, akkor első lépés egy alapos karbitisztítás!

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.