Zárd el a benzincsapot!

2001.10.09. 09:41

Van egy Suzuki GSX-R 750-es gépem. 1985-ös évjáratú. Az vele a gondom, hogy hidegen indításnál az első henger nem indul el. Ha kiszedem a gyertyát, nyakig benzines. Ha kiégetem a gyertyát és visszarakom, azonnal indul az a henger is. Viszont előfordult már másik hengerrel is ez a jelenség, de az csak egyszer. Ennél a hengernél állandó.

Mi lehet a gond? Talán a karbi? Vagy az a henger nagyon kopott? Vagy a gyertya szarakodik? (Azt is cserélgettem.) Adhatnál valami tanácsot, mert már 2 hete itt szívok vele. Én kifogytam az ötletekből.

Küldök egy képet a gépről, most festettük meg optikáztuk. Abszolút házi (sufni tuning) készítés az egész. Csak indulna már el normálisan. Előre is köszi a választ, tanácsot meg minden jó tippet.

 
   
   

Engedd meg, hogy gratuláljak a motorodhoz! Igazán szép állapotban van így kép alapján, látszik rajta a gondoskodás és valóban bosszantó, mikor egy ilyen szép motornál működési hibák lépnek fel. Illetve ez természetesen mindig bosszantó, csak véleményem szerint ilyen esetekben különösen az.

Bíztatásként azzal a jó hírrel szolgálnék, hogy innen a távolból egyszerűnek tűnik a megoldás. Véleményem szerint a hibajelenségért a tűszelep tehető felelőssé. A GSX-R Suzuki karburátorainak üzemanyag-ellátása ejtőtartályos módszerrel történik. Tehát az üzemanyagtankból a tömegénél fogva alázúduló benzinnek a benzincsap, illetve ennek nyitott állapotában a tűszelepek hivatottak gátat vetni.

A benzincsap vákuumos, tehát elvileg csak járó motornál nyit ki, de érdemes ellenőrizned, hogy ez valóban így van-e. mert ellenkező esetben álló helyzetben is a tűszelepekre hárul ez a feladat! Amennyiben nem zár rendesen valamelyik tűszelep, ott szivárgás lép fel és a megnövekedett benzinszint következtében "megtelik" a henger benzinnel.
Indításnál az ominózus henger egyből leköpi a gyertyát, és máris az általad is tapasztalt jelenségnél vagyunk.

A probléma megoldása első lépésben egy alapos benzincsap és karburátortisztítás, egybekötve egy tűszelep vizsgálattal és hibafelvételezéssel. A nemzáródás oka lehet kopás vagy szennyeződés. Amennyiben kopással állunk szembe, akkor sajnos a tűszelep cseréje lehet az egyedüli üdvözítő megoldás. Időleges megoldásként, gyors elsősegélynek javasolnám, hogy miután leállítod a motort, azonnal zárd el a benzincsapot! (biztos, ami biztos!)

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.