Vásárlási mizéria

2001.11.06. 10:46
Motorvásárlás ügyében szeretném kikérni a véleményedet. Eddig max. csak 250-es géppel közlekedtem, de most már, szeretnék egy nagyobbat 400 - 500-ast venni, amire lenne kb. 300.000 Ft-om. Valójában valami túra és sportmotor keveréket szeretnék, de nem tudom, hogy ennyi pénzért mit lehet és mit érdemes venni, és főképp a vásárlásnál milyen szempontokat kellene figyelembe vennem, hogy ha lehet, ne járjak pórul (kor, ráköltés, fenntartás). Mivel a nagyobb térfogatú motorokkal egyáltalán nem vagyok tisztában, örülnék akármilyen segítségnek ilyen téren.
 
   
   

Nem könnyű feladatot állítottál magad elé, ahogy ez leveledből kitűnik. Az általad vásárlásra szánt összeget sajnos nem lesz könnyű összepárosítani egy négy-ötszázas túrasport motorral (ahogy az árakat nézem). Véleményem szerint érdemes arra törekedni, hogy a lehetőségekhez mérten minél fiatalabb motorkerékpárt vásároljunk. Ez főleg akkor hangsúlyos, ha sport motort szeretnél vásárolni.

Gondolom, nem kell különösebben kifejtenem, de ezek aztán kapnak az élettől. Amennyiben sem a rendelkezésre álló összegen, sem a kitűzött célokon nem akarsz változtatni, akkor érdemesebb egy sérült, de fiatalabb motort vásárolnod. A motor helyrehozatalán még spórolni is tudsz, amennyiben hajlandó vagy munkát és némi utána járást belefektetni. Ezenkívül nem egyszerre kell azt a bizonyos összeget kifizetned, amennyibe ép állapotban kerülne. Valamint látod, hogy mi volt a motor sérülése és adott esetben legalább biztos lehetsz benne, hogy rendesen ki lett javítva. A külföldről hazánkba kerülő használt motorkerékpárok javarésze amúgy is sérült, melyeket aztán helyreállítanak és így értékesítenek. Ráadásul ez a helyrehozatal nem is mindig sikerül tökéletesen.

Amennyiben hajlandó vagy változtatni a túra-sport álmokon, akkor esetleg érdemes körülnézned az enduró piacon. Ebben a szegmensben már lehet találni 500 köbcenti körüli motorokat elérhető áron, ráadásul a fenntartási költségei is alacsonyabbak egy egyhengeres endurónak. Értelemszerűen csak 1 gyertya, 1 dugattyú_ stb., és a fogyasztása is alacsonyabb, mint egy hasonló méretű sportmotornak (természetesen a teljesítménye is). Túrázásra teljesen alkalmas, sőt egy jobb képességű pilóta még sport célokra is fel tudja használni.

Harmadik lehetőségként marad egy régebbi típus megvásárlása. Itt általában még nem tudja az ember, hogy milyen terhet vesz a nyakába. Természetesen ki lehet fogni gyönyörű állapotban lévő, megkímélt idősebb motorokat, csak hát az szintén egy másik árkategória. Egy idősebb modellnél gyakrabban merülhet fel szerviz igény és ennek következtében szerviz költség, valamint idővel egyre több hiba jöhet elő a gépen.

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.