Biztos, hogy a generátorlánc csörög?

2003.10.16. 09:33
Egy 88-as évjáratú Honda CBR1000F boldog tulajdonosa vagyok a következő problémákkal, amikben a segítségedet kérem:

1: 6500-nál - bár mostanában mintha korábban tenné -, bedadog a motor, ha nagy gázt adok, és feketén füstöl. Viszont ha lassan és folyamatosan növelem a fordulatot, akkor fölpörög a motor, de ehhez tényleg nagyon lassan kell húzni a gázt. A karburátor szervizben lett beállítva, a gyertyaszín világosbarna.

2: A generátort meghajtó lánc alapjáraton jól hallhatóan kopog (ha egy nagyon picit is emelek a fordulaton elhallgat). Szerinted érdemes lenne csak ezért megbontani a blokkot? Amúgy 57000 van a motorban, a kompresszió 11-bar körüli, az olajfogyasztás 1-1,5dl/1000km.Ezekről az értékekről mi a véleményed?

A bedadogás és a fekete füst egyaránt a porlasztóra vezethető vissza. Lehet, hogy szervizben lett beállítva a porlasztó és a gyertya teszt is megfelelő színt mutat, de a kérdéses fordulatszám tartományban akkor is sok üzemanyagot kap a motor. Csak ettől füstölhet feketén. A probléma lehet beállítási, vagy szervi.

Ha a beállítással van probléma, akkor az lehet a súbertű pozíciója, vagy az alapjárati keverékcsavarok állása. Ha szervi a baj, és szerintem ez a valószínűbb, akkor a következőkkel állhatunk szemben:
- nem tökéletesen záródó tűszelepek
- átszakadt membránok, melynek következtében késve emelkedik fel a súber, és a köztes idő alatt a motor üzemanyagot szív az alapjárati fúvókán keresztül.

Pusztán a generátorlánc alacsony fordulatszámon történő zörgése miatt nem érdemes szétszedned a blokkot és az 1 - 1,5 dl / 1000km olajfogyasztás sem magas. Abban biztos vagy, hogy a generátor lánc zörög? Azért kérdezem ezt, mert a CBR 1000 típushibája a vezérműláncfeszítő. Ez az olajnyomás hatására feszít, de ha kikopik a dugattyúja, akkor elengedi a nyomást, és alacsony fordulatszámon nem biztosít kellő feszességet a vezérműláncnak. Ennek következtében a vezérműlánc is zöröghet alacsony fordulatszámon.

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.