Átver a nepper, vagy béna vagyok?

Aprilia Motó 6.5 vásárlás

2012.07.07. 10:24 Módosítva: 2012.07.07. 10:26

Kedves Nepperűző,

úgy emlékszem, valamelyik kollégájuknak korábban volt Aprilia Motó 6.5-je. Hetente járok Olaszországba, itt áll egy 1000 euróért, motorja szépen jár, kevés, 9700 kilométer van benne, de a külseje nagyon le van élve.

Sérült a kipufogódob, szemmel láthatólag valaki alábakolt és behorpadt, ha nagyobb gázt adok, érezni is, hogy fojtja a motorját. A tank teteje a betöltőnyílás körül elrepedt, bár külsérelmi nyomot nem látok rajta. A kormánya görbe, az üléshuzata szakadt.

A kereskedő állítja, hogy 500 euróért mindent megkapok rá bontva, de nekem gyanús, mert semmit sem találok a neten. A gép formája nagyon tetszik, egyedi és aranyos, teljesítménye nekem maximálisan elég lenne.

Hol keresgessek rá alkatrészeket?

Márk

Kedves Márk,

engedelmeddel én válaszolok neked, hisz nekem volt Motó 6.5-öm.

Szerintem hagyd a pokolba azt a motort, a kereskedő hazudik. Annak ellenére, hogy a gépnek van köze az Aprilia Pegasóhoz, pont ezek az alkatrészek nem passzolnak, rád akarja sózni a romot.

Egy új tank használtan minimum 250 euró az ebay-en, de az biztos, hogy a korai, egy benzincsappal szerelt. Egy jó állapotú újabbért biztos, hogy készíthetsz 400-at – választék nincs, ebből valami 5000 darabot gyártottak, kevés a bontott elem hozzá.

Ugyanez a helyzet a kipufogóval: a speciális Lafranconi rendszer hangtompító része egy ovális profilú, de a váz görbületét kísérő kamra – lehet javítani, de azt hiszem a munkadíj számla is olyan magas lesz, hogy nem érdemes belevágni.

A kormánnyal is sincs másképpen. Nem hagyományosan csavarozták a villahídba, hanem magán a fémcsövön található a két hegesztett kis szár; elég problémás lemásolni egy hasonlót, ha már nem szeretnéd egyengetni.

A felsoroltakat nagyjából összeadva simán többet kell rákölteni, mint a gép ára, de ez is fiktív matek: kipufogó például egyáltalán nem kapható, és persze, lehet gyártani valami mást, de azzal agyon is csapjuk Philippe Starck legendás formatervét. Üléshuzatot sem lehet szerezni külön, a nyereg szintén megvásárolhatatlan tétel, ráadásul a tulajdonosok hajlamosak az alján levő rögzítőcsavart túlhúzni, és onnantól az is necces.

Én csak gratulálni tudok a választáshoz, nagyon szerettem a Motómat, többször megbántam, hogy eladtam. Igaz, hogy nem fogyaszt keveset, nem gyors és nem csajozós, de a képen kicsit bénácska arányai az életben imádnivalóak és hibátlanul érvényesülnek.

Szerintem hagyd a talált gépet a pokolba, keress a mobile.de-n vagy a subito.it-n: 2500 eurótól felfelé már vannak egyben levő példányok. Néha-néha egy darab idehaza is felbukkan, tulajdonképpen lehet, hogy arra is érdemes rámenni. Használtan sem igazán olcsó, de meglepően jól tartja az árát. Amikor megvettem a sajátomat, ugyanennyibe kerültek – akárhogy is nézzük ez a motor future classic – húsz év múlva még többet fog érni.

Zirig Árpád