Kedves Nepperűző,
évek óta Cagiva Elefant 900-ra vágyok. 16 éves korom óta spórolok, most, három év után nagyjából összeszedtem annyit, hogy az álmodozáson túl is kezdjek valamit.
Elkezdtem pörgetni a használt motorokkal foglalkozó oldalakat, és rádöbbentem, hogy ilyen gépet egyszerűen nem lehet venni. Ami találtam, és elmentem megnézni, az vagy roncs volt, vagy semmilyen papírjai nem voltak – egy faluban arról próbáltak meggyőzni a szemlátomást lomtalanítással foglalkozó magyar állampolgárok, hogy az utánfutóra spárgázott 900-as jó lesz 50-esként, hisz nem olyan nagy.
Szerinted érdemes külföldről behozni? Mindenképpen Ducati blokkos túraendurót szeretnék, és ha lehet, nem a kis 750-est. Hol keressek?
Segítsetek!
Nándor
Szevasz Nándor,
hát lesz bajod, de csináld csak: a Cagiva Elefant 900 igazi klasszikus, olyan, amely a jövő keresett youngtimere lehet.
Viszont tényleg eltűntek. Minap ugyanerről írt az angol MCN szaklap – ott már csak 30 darab van forgalomban. Németországban talán könnyebb dolgod lesz, de választék ott sem nagy, csak három darabot gurított a mobile.de, igaz, szemre egyikkel sincs baj.
Ha ragaszkodsz a 90 fokos hengerszögű V-motorhoz, és nem adnád fel a desmodromikus szelepvezérlés iránti vágyadat, akkor a Cagiva Grand Canyont se hagyd ki – kicsivel későbbi, formája is modernebb, de a lényeg ugyanaz: 900 köbcenti, léghűtés.
Nekem az a tapasztalatom, hogy ha magánszemélytől vennél mondjuk Németországban, az ilyen gépek gazdái büszkék motorjukra, szívesen tájékoztatnak, látnak el információkkal – ők sem szeretnék, ha kedvencük rossz kezekbe kerülne. A témában érdemes elolvasni Motordoktorunk korábbi írását, igazi műhelytitkokat árul el a vásárlás pszichológiájáról.
Drukkolunk, hisz az általad kiszemelt gép nem csak szórakoztató, hanem rendkívül vagány is – a kevés túraenduró egyike, amelybe nem csak műszaki munka, hanem lélek is szorult.
Hajrá!
A nepperűző