Helló bébi, elvihetlek egy körre?

2012.12.26. 10:11

Kedves Nepperűző,

bevallom bőrdzsekiben és farmerban szeretném hétvégenként végigcirkálni a szép utakat, a fagyizó előtt pedig kacsintgatni a formás csajokra, ropogós anyukákra.

Harley-t akarok: 45 éves vagyok, elvált, motorozni tudó és szerető ember, igaz, kihagytam 8 évet a család miatt, de tavaly elkísértem egy barátomat egy vezetéstechnikai tréningre, és kibuggyant belőlem, hogy újra el kell kezdeni.

Azóta lerendeződött körülöttem minden jogi herce-hurca, most már itt az ideje, hogy újabb „nagyértékű” ingóság kerüljön a birtokomba. Eredetileg egy jobb állapotban levő 1200-as Sportstert néztem ki, de azt veszem észre, hogy mostanában megszaporodtak a jóárasított használt Dynák, sőt, a környezetemben tudok 1,9-ért V-rodot is. Ezek miért nem tartják annyira az árukat, nem olyan jók, vagy más magyarázata van?

Van még egy kósza gondolat a fejemben: megláttam egy épített gépet, ezt. Szerinted? Nagy hülyeség volna? Persze tennék bele kisebb kormányt.

Milyet vegyek? A Harley-ben már biztos vagyok.

Köszönöm,

Morzsesz

Helló,

persze vegyél csak Harley-t, jó az, szerethető.

Igazad van, a Dyna olcsóbb, de ennek örülj csak, nem te vagy tévedésben, hanem a piac. A hagyományos rugóival jobban motorozható, mint a Softail vázzal szerelt társai. Sőt, ha úgy érzed egy idő után, hogy a gyári rugó puha, vagy nem eléggé beállítható, rengeteg minőségi, tudományosabb futóműalkatrész kapható hozzá.

Mivel a Harley elsősorban a kinézetről szól, idehaza jobban szeretik a klasszikus kinézetűeket: ezért van az, hogy a Dyna meg a V-rod olcsóbbak – az ráadásul még vízhűtéses is. A Porsche segítségével fejlesztett kéthengeres egyébként nem rossz, egész jól vezethető, ha nincsen túl széles gumival elrontva: akkor egy undorító betontömbbé válik, amelyen ülve elhűlve figyeled, ahogy a kanyar egyre csak jön, de te még mindig képtelen vagy bedönteni.

Mivel voltál tréningen, biztos, hogy elmondták a trükköket és taktikákat, ezért ezekre már nem hívom fel a figyelmedet: mindegyik gyári HD normálisan irányítható, arra figyelj, hogy ne legyen nagyon szétvágva, mert akkor a mérnökök által összerakott kényes egyensúly felborul.

Az általad linkelt gép Müce építése, ismerem személyesen nem csak a mestert, hanem a gépet is. Amikor mozgás közben láttam, még nagyon jó állapotú dög volt, de az elmúlt években sok minden történhetett – az biztos, jó és alaposan összerakott custom, a technikára figyelj,a jelenlegi állapotra, a koncepció rendben van.

A vicces kis hátsó rugóstagok lehet, hogy nem a legkényelmesebbek, az ülés sem Corbin túranyereg, és a hónaljad sem fog izzadni a meleg napokon, de a Lucky 7-t biztos, hogy mindenhol mindenki megnézné – a jelenleg Svájcban dolgozó motorépítő nagyon érzi a stílust. Neked kell mérlegelned, hogy mit akarsz: igazán egyedi gépet, amelyet megbámulnak, de hiába kacsintgatsz a nőkre, mert el nem viheted őket, vagy egy csillogós, mutatós, de gyári Harley-t, amelynek nyergéből bármikor megszólalhatsz: „Helló bébi, elvihetlek egy körre?”

A nepperűző