Friss jogsihoz meztelen japánt

2014.09.02. 18:05

Kedves Nepperűző!

Nemrég szereztem meg korlátlan nagymotoros jogsimat. Persze rögtön el is kezdtem nézegetni a használt gépeket. A legfontosabb az lenne, hogy megbízható legyen a motor, nem számít a márka. Leginkább a kereklámpás naked bike-ok tetszenek, ki is néztem a Suzuki GS500E-t, de nem értek hozzá. Szabad ilyet venni?

Üdv,

Pisti

Kedves Pisti!

Amíg létezik a Földön akár egyetlen megvehető Honda CB500 is, semmi okod nincs azzal a Suzukival büntetni magadat. Mindkettőt jól ismerem, csekély árkülönbség mellett eléggé eltérő a két motor. A Suzuki felületkezelése nem az igazi, rozsdál, mattul, vénül. A motorja levegős, kétszelepes, számomra kellemetlen és elég gyenge. A Honda hozzá képest markánsan jobb, pedig ez is szerény kivitelű típus, nem a legmagasabb Honda-minőséget képviseli, mint mondjuk egy VFR. A CB blokkja folyadékhűtésű, hengerenként négyszelepes és elég eleven fajta. Erősebb is mint a GS, és sokkal tartósabb, kellemesebb. 400 ezer forint körül már korrekt állapotú példányokat kapni belőle és sokat is hoznak be az országba kifejezetten a kispénzű és/vagy kezdőmotorosok örömére. Előfordul, hogy ennyi pénzért van a gépen kis plexi, és markolatfűtés, esetleg doboztartó konzol és platni is. Mindegyik emeli a használati értékét, érdemes figyelni rájuk.

Honda CB500
Honda CB500

Ebben az olcsó sorkettes mezőnyben szóba jöhet még a Kawasaki ER-5. Szebb, mint a másik kettő és nem is hallottam róla rosszakat, de maradnék a Hondánál. Rengeteg ideig gyártották, egy ideig Japánban, később Olaszországban, majd blokkja a kétezres években még bekerült a más vázzal készülő CBF500-ba is, melyből még ABS-es verzió is létezett, viszont fejidomos kivitel csak a sima CB-ből, mégpedig 1998-tól. Kevés kockázatot látok egy ilyennek a megvásárlásában. Egyszerűen mindent elmond magáról a próbaúton, főként ha viszel magaddal valakit, aki ért a motorokhoz és nem vakítja el a birtoklási vágy már az első eladó Honda megtekintésekor.

Üdvözlettel:

Nepperűző