Rendes motort 300-350 ezer között

2015.02.15. 15:05

Kedves Nepperűző!

Szeretném kikérni a véleményét Kawasaki ER-5 (2000) motorról.
Adódott egy lehetőség, hogy korrekt áron sikerülne hozzájutni, megbízható forrásból származó, elvileg jó műszaki és esztétikai állapotúhoz 300-350 ezer közt, ami ráadásul lakhelyemen található.

Kawasaki ER-5
Kawasaki ER-5


Ön szerint érdemes elmenni 150-200 kilométert hasonló árú Suzuki SV 650-ért (1999-es) vagy olcsóbb Yamaha XJR  400-ért (1998-as), vagy a rizikó és az esetleges felesleges útiköltség miatt ezen felesleges gondolkodnom és inkább a megbízhatóbb forrásból származó ER-5 mellet döntsek?
A tanácstalanságom oka, hogy a Kawasakinál a Suzuki és a Yamaha külsőleg jobban tetszik, viszont inkább ésszerű döntést szeretnék hozni, mintsem emocionálisat.

Üdvözlettel: István

 
 

Kedves István!

Mint egykori XJR400-tulajdonos azt mondhatom, hogy manapság kifejezetten nagy rizikó lehet egy ilyen öreg, japán belpiacos sornégyes motor vásárlása. Csak egy példa a karburátorsor szívócsonkjainak repedezése. Négy ilyen alkatrész gyári új ára több mint nyolcvanezer forint volt, tíz évvel ezelőtt.
A Kawasaki sem mai sütés ugyan, de európai modell, egyszerű mint a raklap, és alkatrészeit is könnyebb beszerezni, mert ez a motorblokk több modellben is felbukkant, illetve amúgy sem áll rossz konstrukció hírében. Az ötszázas sorkettes blokk rugalmasabb, mint a pörgős XJR-motor, nem jár olyan simán, de nem is nyomatékszegény az alsó fordulati tartományban. Az XJR másik nyűgje a két hátsó rugóstag fáradása volt. Ezekből elszivárgott a hidraulikafolyadék, mert a krómszárak kopottak voltak. Felújítás után egy hónapon belül ismét jelentkezett a probléma és akkoriban nem is találtam végleges megoldást.

A Suzuki SV-t én sosem kedveltem, elsősorban a futóműve miatt. Amúgy a blokk, még a karburátoros régi modellé is, az egyik legjobb Suzuki-konstrukció az utóbbi évtizedekből és egyben a legerősebb is ebből a felsorolásból. Elsősorban az esetleges vízpumpaszivárgásra kell ügyelni, az olajfogyasztásra, ami 50-60 ezer kilométer után kezd jelentkezni, másról nem tudok.
Mindent egybevetve az ER-5 mellett szóló nyomós érvnek tartom az ismert előéletet és a rendkívül kedvező árat. Ha a motor amúgy megfelel az igényeinek és tényleg ép állapotban találja, szerintem ne gondolkodjon sokat a vásárláson. A lehetőségektől függően mindenképpen tegyen egy próbakört, mert egy motor szerethetőségéről csak egészen keveset árul el a külleme és az alapadatai. Számomra a motorkerékpár nem elsősorban esztétikai kategória, a vezetési élmény ezerszer fontosabb.
Suzuki NTV650 Revere
Suzuki NTV650 Revere

Ha esetleg mégsem tetszik majd a Kawasaki, javaslom, vessen egy pillantást a Honda CB500-akra és a Honda NTV650 Revere-re, műszakilag talán ezek a legjobbak a budget bike szegmensben, és eladó példány is akad belőlük bőven.


Üdv: Nepperűző