Torkos, nehéz, de megvehető

2015.02.20. 14:17

Kedves Szerkesztőség!

Valakinek van e bármi tapasztalata Kawasaki ZR-7 (1999) típusú motorkerékpárral? A neten nem igen találok róla semmit...

Üdv. István

 

Kedves István!
A Kawasaki ZR-7 a Zephyr 750-et váltotta, és ügyes egyensúlyozás volt a klasszikus és a modern motorok között. A külső, a léghűtéses blokk inkább a múltat idézte, a futómű és a fék viszont már egyértelműen modern volt.
Kawasaki ZR-7 - klasszikus váz és motor, modern futómű és fékrendszer. Két kor átmenetén született, nagyon jó ízléssel
Kawasaki ZR-7 - klasszikus váz és motor, modern futómű és fékrendszer. Két kor átmenetén született, nagyon jó ízléssel

A műszaki alapok a Zephyrből jöttek, de alaposan átdolgozták a blokkot. Módosították hengereket, a hengerfejet, a vezérműlánc feszítőjét, vagyis szinte mindenhez hozzányúltak egy keveset. Az öt fokozatú váltó viszont egy hibás döntésnek bizonyult – egy hatodik gang mindenképpen elfért volna, és akkor talán a motor is takarékosabb lenne – így előfordulhat, hogy a 22 literes tank nem elég 300 kilométerre.
Klasszikus lég-olajos blokk, kiegészítő olajhűtővel. Szép is, jó is, de egy hatodik gang jól jött volna
Klasszikus lég-olajos blokk, kiegészítő olajhűtővel. Szép is, jó is, de egy hatodik gang jól jött volna

Megbízhatósági gondok nem merültek fel vele soha. A korai (1999-2000) évjáratok első futóműve viszont túl puha volt, később, 2001-ben pedig az első fék lett érzéketlen - emiatt érdemes inkább a később 2003-2004-es darabok közül válogatni.
Az ülés kényelmes, a motor ergonómiája is jól eltalált, kellemes a térdszög, jó helyen van a kormány, a kezelőszervek pedig állíthatók. A ZR-7 egyébként inkább kényelmes, túrás motor, mintsem sportos – ebben még volt anyag, éppen ezért elég nehéz, 230 kilóról beszélünk, ezzel jár a régi vágású blokk, az acél váz és a hatalmas tank.


Üdv: Nepperűző