2015.02.23. 09:30 Módosítva: 2015.02.23. 09:31

Tisztelt Nepperűző!

A Honda CB500 után szeretném megvenni a régi álmomat, egy Kawasaki ZX-7R-t vagy ZX-9R-t.  A keret  600 ezer, úgyhogy a 9R-ből csak 1999-ig vagyok jó. Milyen dolgokra kell odafigyelni és melyik típust ajánlaná. Főleg munkába járáshoz használnám, meg majd később a pályanapokra vinném ki. És mennyire nagy kockázat egy ilyen idős sportmotort venni?

Tanácsát előre is megköszönöm!

Üdv:
Jenő

 
 

Kedves Jenő!
Egyiktől sem kell félned, de több okból is extra figyelmet kell rászánnod a vásárlásra. Kezdjük az alapokkal: sportmotort akarsz, ráadásul kőkemény sportmotort, nem holmi túrázásra használt kétéltűt. Ezekkel már újkorukban is csapattak, ráadásul már a 90-es években is léteztek, amikor még elég vad elképzelések voltak a motorok karbantartásáról, és olyan horror kókányolások is teljesen elfogadottak voltak, amiktől ma már mindenki sikítva menekülne ki a világból. Tehát az esélyek rosszak, hogy ne egy sokszor tört és gyatrán javított förmedvényt fogj ki.
Kawasaki ZX-7R
Kawasaki ZX-7R

Ráadásul a tőkéd sem túl nagy, pláne, hogy egy pár új gumi és egy láncszett simán elvisz több, mint százezer forintot. Ha ezekkel tisztában vagy, és ügyesen megtalálod a törésnyomokat, elég türelmes vagy ahhoz, hogy sokat megnézz, mire egyet megveszel, akkor viszont egyik típustól sem kell nagyon tartanod, mind a ZX-7R, mind a ZX-9R elég megbízható típusok. Mindkettő tökös, régi vágású sportmotor, agresszív teljesítményleadással - néhol olyan lyukakkal, púpokkal a nyomatékban, ami ma már elképzelhetetlen, ettől viszont sokkal karakteresebbek is, mint egy mai élére vasalt sportgép. A vázuk, futóművük, fékük jónak számít, de mindkettő elég kényelmetlen városi üzemben - amíg nem tudsz ráfeküdni a szélre, megviselik a csuklót.
Kawasaki ZX-9R
Kawasaki ZX-9R

A ZX-7R-ek 70-80 ezer kilométert gond nélkül elmennek, és utána is még sok vidám kilométer áll előttük. A korai évjáratoknál a hűtőfolyadék szivárgása okozott gondot (a kiegyenlítő tartálynál kellett keresni), illetve mára kilágyult a futóművük, ezért érdemes annak a felújításával is számolni.
A ZX-9R hasonlóan tartós, eleinte a hengerfej tömítése fosta el magát, illetve a vízszivattyú tömítetlensége okozott problémát, de ezeket azóta már megoldották.

Ha viszont nagy vonalakban rendben van, akkor bármelyiket meg szabad venni. Ha a kínálat nagyon nyomorúságosnak bizonyul, ajánlom még a Honda CBR900RR-eket, a régi Fireblade-ekről nem nagyon tudok rosszat mondani.

Üdv: Nepperűző