Rámegy a gatyám is egy durva motorra?

2015.04.11. 12:02

Kedves Nepperűző!

Információt szeretnék kérni egy motortípusról. Engem a Kawasaki ZZR-1200 érdekelne, de nem az erősségei vagy a hátránya hanem a fenntartási költsége. Bújtam a fórumokat kerestem klubokat, de kimondottan az 1200-as ziziről semmiféle érdemi információt nem találtam. Mikre kell odafigyelni ennél a típusnál, vannak e gyári hibái és mennyire szervizigényes a motor?

Üdv!
Zoli

 
 

Kedves Zoli!
Vásárlás előtt mindenképpen ellenőrizze az olajszintet, mert ha gyakran nyelezik autópályán, akkor bizony csipeget a kenőanyagból – és ha nem töltik után, akkor előbb utóbb megszűnik a kenés, és csúnya dolgok történhetnek. Ezeket a csúnya dolgokat fülre elég jól ki lehet szűrni, gyanús csörgéseknek, zörgéseknek nincs helye az amúgy precízen működő négyhengeresnél. Adódtak problémák a vezérműtengelyekkel is, ám ezt a gyár nem ismerte el hibának, nem hirdettek rá visszahívást, mert nem lehetett bizonyítani, hogy nem a tulajdonos hanyagsága miatt történt a baj. Az viszont tény, hogy garanciaidőn belül ezeket ingyen cserélték. Mivel ezek németországi tapasztalatok, megkérdeztem a Kawasaki műszaki igazgatóját is, aki az olajfogyasztásról szóló híreket nem cáfolta, a vezérműtengelyt érintő kérdésekről viszont nem hallott, bár hozzátette, itthon nagyon keveset adtak el a ZZR-1200-ból, emiatt csak minimálisak a tapasztalatok, amik pedig vannak, azok elégedett tulajdonosokról szólnak.
Kawasaki ZZR-1200
Kawasaki ZZR-1200

A fenntartási költségei a használat módjától függnek, arra ezért lehet számítani, hogy a gumit és a benzint azért jól fogyasztja, a biztosítás és az adók sem olcsók egy ilyen motorra. Az alap kötelező szervizekre is elmegy simán húszezer forint, és akkor még nem kellett sem tárcsát sem fékbetétet vagy kuplungot cserélni.

Üdv:
Nepperűző

Motort vagy robogót venne? Kérdezze a Nepperűzőt!