2015.08.03. 17:19 Módosítva: 2015.08.03. 17:19

Sziasztok!

Egy kis tanácsot szeretnék a tapasztaltabbaktól. 13 éves korom óta motorozom, volt már több motorom, robogóm (50 ccm ig... de néha-néha megkaptam kikapcsolódni a haverok nagyobb vasait is). Most van egy Simsonom is, és egy patika kis Aeroxot használgatok nap mint nap. De így 25 évesen megtettem az első lépést az álmom felé, beiratkoztam az "A korlátlanra", szóval ha minden jól megy, 2 hónap és meglesz a jogsi.

Suzuki SV650n
Suzuki SV650n

Tehát motorvásárlást is tervezek az évben. A naked irányzat az, ami megfog, és inkább a nyugodtabb vezetési stílusú emberek közé sorolnám magam. A motort 40-50-km es ingázásra használnám heti három alkalommal a munkahelyem és az otthonom között. Hétvégente pedig egy kis túra is megesne a barátnőmmel.

Kawasaki ER-6n
Kawasaki ER-6n

Mivel nem tartozom a gazdag réteghez, ezért fontos, hogy a szervizelés se legyen arany áron. A keret 600-700 ezer forint. Nagyon tetszik a Suzuki SV650N. A munkám során (kutas vagyok egy benzinkúton) szinte minden nap beesik egy-kettő ilyenkor szezonban, és olyankor csorgatom a nyálam a hangjára. Mostanában elég sokszor megakadok a használt motor hirdetések között a Kawasaki ER6N-nél is... Sokat segítene, ha leírnátok a véleményeiteket, esetleg ha van akkor valami más ötlet, hogy mi lenne a legjobb nekem.

Köszönöm szépen!

Üdv: Lali

Kedves Lali!

Azonos évjáratot, futást és állapotot feltételezve a Suzukik az olcsóbbak, ráadásul 6-700 ezerért kapsz belőlük jót is. SV650-ből szerencsére elég jó a választék, mivel olcsó és jó képű motornak számított a maga idejében, elég sokat adtak el belőle. Ráadásul elég kezes, tökéletes első nagymotor, nagyon szép a hangja és általánosan megbízható típus. A kopó dolgok nem drágák hozzá, olajból a legegyszerűbb motorkerékpárba való 10W40-et ír elő a szervizkönyv, a szűrő is nagyjából 1500 forint, a láncszett, a fékbetét és hasonlók pedig átlagos tétel, nagyjából azonos szinten a többi konkurens motoréval. Nem bonyolult szerkezet, még a későbbi és ajánlottabb dupla gyertyás és injektoros példányok sem – elég nagy szégyen egy szerelőnek, ha nem boldogul vele. A használt motor vételnél szokásos átnézendőkön kívül nincs nagyon gond vele, 60 ezres futás felett azért elkezdni fogyasztani az olajat (típus sajátosság), illetve előfordul, hogy letörnek a fülei a sebességmérő spirál jeladójának. Ezen felül nem nagyon szokott elromlani, jellegzetes nyűgei nincsenek, kimondottan ajánlott motor – és az utasnak sincs annyira rossz helye, mint amilyennek első ránézésre tűnik.

A Kawasaki ER-6-ról sem igazán tudok rosszat mondani. Az első évjáratoknak, vagyis a 2006-os, 2007-es modelleknek egységes hibája volt a vázrepedés – ez inkább esztétikai gond volt, ne úgy képzeld el, hogy kettétört a motor, hanem egy hegesztés elengedett, ami nem befolyásolta a motor működését/vezethetőségét. Ezeket azóta egyébként javították vagy cserélték a vázat, tehát most már nincs nagyon miért aggódni. Az ER6 nagyon megbízható motor, típushibája nem ismert, ráadásul szerintem izgalmasabb és igényesebb kidolgozottságú, mint az SV, szebbek a részletei, több olyan apróság van rajta, amiért lelkesedni lehet, ilyen például a lengővilla és az oldalra szerelt központi rugóstag. A futóműve egyiknek sem nagy szenzáció, a fékei a Kawasakinak jobbak. Költségoldalon nagyjából ugyanarra kell számítanod, azt leszámítva, hogy az olajcsere periódus a Suzukinál 6000 kilométer, míg a Kawasakinál 12 000, de amennyiben nem mész az évben hatezernél többet ez mindegy, hiszen mindkét motornál a szervizkönyv a futástól függetlenül legalább évente előírja a műveletet.

Hogy soros vagy v motor a jobb, az ízlés dolga, az én szívemhez a V2 áll legközelebb, de jelen esetben ez nem mérvadó, hiszen az ER-6 270 fokkal elékelt főtengelye miatt pontosan úgy jár, mint egy V2. És melyiket vedd? Amelyikből jobb állapotút találsz, és még belefér a keretedbe.

Üdv:

Nepperűző