50-es kétütem, vagy 125-ös négyütem?

2015.09.02. 16:59

Tisztelt Nepperűző!

Dilemmában vagyok, mert letettem a 125-ös motorra a jogosítványt. Sportos, városi robogózás a cél, leginkább jó időben, városon kívül nem tervezek vele menni, autók között annál inkább.

A neten viszont igencsak sovány a kínálat rendszámos 125-ösből. Ami van, Aprilia Sportcity, Yamaha Cygnus 4 üteműek. Egyikbe még egy komolyabb blokkot is beleejtettek (160). Viszont így kereken 300eFt lesz a vége átírással.

Viszont 50ccm 2 üteműből Dunát lehet rekeszteni. 170-180 000-ből lehet venni jó állapotú Gilera Runnert, Yamaha Aeroxot, (akár 70-es furattal is).

Yamaha Aeroxok egymás között
Yamaha Aeroxok egymás között

Harmadik verzió is szóba jöhet, de nem szívesen tenném, hogy rendszám nélkülit veszek, de egyszerűen mást nem lehet kapni.

Tehát a kérdésem, ha maradok a törvényes úton, melyik kategória vásárlásával járok jobban, melyikkel lehet városban jobban közlekedni, megéri-e a dupla pénzt a 125-ös 4T?

Köszönettel,

Tibor

Kedves Tibor!

A rendszám nélküli 125-öst semmi esetre sem ajánlom. Túl nagy a kockázat, elég egy kis baleset a lebukáshoz, és onnantól kezdve elég súlyosak a következmények. Lehet, hogy volt egy idő, amikor ez volt az alap, de ez a legrosszabb opció. Ráadásul egyre nehezebb eladni ezeket.

A 125 vs. 50-es vita nehéz ügy, fotelből nem lehet igazságot tenni. Én hajlanék a 125-ösöre, ami fogyasztásban ugyanott van, de dinamikában sokkal jobb az 50-eseknél. Az 50-es kétüteműekből – és innen jön a teljesen szubjektív rész – a kistestűeket szeretem, mert azokat már egészen dinamikusan képes mozgatni az a néhány lóerő, például a Totalbike Le Visontát is megjárt Honda Dio ZX-e is majdnem viszi a hetvenet, és elég gyorsan le is forog a végéig. Hogy mekkora királyság egy ilyen, jó műszaki állapotú pöcsköszörű, arra a teljes szerkesztőség lelkesedése a bizonyíték, még militáns robogóelleneseket is sikerült megtérítenie. Mivel ezek tényleg kistestűek, nagyon durván el lehet velük lavírozni a városban, hátrány, hogy éppen emiatt nehezebben is veszik észre az autósok.

Úgy hallottuk, széria ötvenessel is lehet sportosan menni
Úgy hallottuk, széria ötvenessel is lehet sportosan menni

A 125-ösök viszont jellemzően száz felett tudnak menni, kivitelezhető velük egy előzés 60-ról, és nem vérzik el, ha mondjuk fel kell vele hajtani az M0-ra, vagy ki kell ugrani valamiért Budaörsre.

Üdv:

Nepperűző