Túraendúrót váltanék keményebbre

2015.10.22. 11:55

Kedves Nepperűző és tapasztalt hozzászólók!

Lecserélném motoromat, mivel rájöttem, hogy minden túra vége földúttá változik nálam. 20 év kihagyás után tavaly vettem egy régi Aprilia Pegaso 650-est. Ezzel a motorral már feszegetem a határokat ...földúton. Aszfalton elég az ereje, de a futóművével nem vagyok megelégedve ott sem, ezért eldöntöttem, hogy váltok.

Könnyebb, max 145 kg-os motort vennék, 400-650 köbcentivel, nagy rugóutakkal. Pénz csak 600-700 ezer lenne rá.

Néhány típus közötti különbségek érdekelnének: Yamaha TTR600 (a 96-2000-es évjáratból jó futóművel), Honda XR 400-600 vonal, Suzuki DR-Z (bár ez lehet szerpentinen már kevés lenne tartani az iramot a srácokkal). Más Suzuki nagyendúró ami nem nehéz, esetleg Beta 450R vagy KTM?

Napi munkába járásra és egy kis állatkodásra egyaránt használnám így a vesrenyendúrók nem jönnek számításba.

Köszönöm az ötleteket!

Zoli

Yamaha TT600 - létezik belőle fordított teleszkópvillás változat is, de van elöl Paioli, hátul Öhlins-es változat is!
Yamaha TT600 - létezik belőle fordított teleszkópvillás változat is, de van elöl Paioli, hátul Öhlins-es változat is!

Kedves Zoli!

A Yamaha TT600-at bátran ajánlom, különösen a Belgarda változatokat (4LW/4GV, DJ01/5CH), azok közül is az E és RE alváltozatokat az önindító miatt. Az XR400 kimondottan sportendurós felépítésű motor, nagyon közel áll a DR-Z400-hoz, csak ritkább, és emiatt valamivel körülményesebben lehet néhány dolgot beszerezni hozzá, de kiégő hátsó izzónál súlyosabb baja csak a hülye tulajdonos mellett szokott előfordulni.

A Honda Dominatort is megfontolnám a helyedben, igaz, bőven nehezebb, mint amit te megszabtál felső határnak, de a TT600 is kövérebb annál. Dominatorból sok van, és igen komoly tudásbázis gyűlt össze hozzá itthon a szakiknál, akik nagyon jól tudják, hogyan kell ütős terepmotorrá alakítani.

Üdv:

Nepperűző